Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rotterdamban nem egymás ellen küzdenek a magyar csapatok
Ma startol a Shell Eco Marathon mérnökhallgatói verseny. Zámbó Zoltánnal, a győri egyetem csapatának gépészeti vezetőjével még a felkészülési időszakban beszélgettünk.
- A terveknek megfelelően zajlanak az előkészületek?
- Jelenleg az autó továbbfejlesztésén dolgozunk. Ez annyit jelent, hogy a szabályzatban módosított pontokhoz igazítjuk a járművünket, valamint az elmúlt egy év alatt felmerült problémák javítása folyik. Emellett komoly potenciált hordoz magában a járművünk, melyeket a jelenlegi fejlesztéseinkkel szeretnénk kihasználni. A munka a terveknek megfelelően hlad, bár az egyedi alkatrészek gyártása miatt volt egy kis csúszás, de ez nem akadályozza a csapat rajtvonalhoz való felállását.
Zámbó Zoltán és a győriek járgánya |
- Állít-e a csapat elé kihívást a fordított pálya vagy egyéb új szabály?
- Komoly kihívást, úgy gondolom, nem jelent a fordított pálya. A szabályzat több ponton módosult, melyekben többek között arra sarkallják a csapatokat, hogy egyedi motorvezérlő rendszereket alkalmazzanak. Természetesen a többi módosítás mellett ennek a kitételnek is eleget teszünk.
- Afrika is bekapcsolódik a versenybe. Jelentenek-e ellenfelet számotokra?
- Egyelőre még nem tudjuk, hogy lesz-e köztük potenciális ellenfél, mert nem ismerjük még a nevezett csapatok listáját. Hogy mekkora kihívást jelentenek az új csapatok, az szerintem csak ott, a rotterdami helyszínen fog kiderülni.
- Öt magyar csapat indul Rotterdamba. Van versengés köztetek?
- Versengés úgy gondolom nincs, hisz különböző kategóriákban indulunk. A cél közös: az összes kategóriában, ahol magyar csapat indul, a lehető legjobb helyezéseket hozzuk el. Ebben az előző évekhez hasonlóan inkább egymás segítségére vagyunk, mint hogy versengjünk egymás ellen.
- Hogyan készültök a versenyre?
- Csapatunk részt vett több hazai szakkiállításon, ahol az érdeklődők megismerkedhettek velünk és az általunk fejlesztett versenyautóval. Célunk, hogy a legjobb tudásunk szerint felkészített versenyautóval álljunk rajthoz, és olyan eredményt érjünk el, melyre büszkék lehetünk.
Indulás előtt a csapat bemutatta Győrben a kész járművet |
A győri egyetem SZEnergy Team nevet viselő hallgatói csoportja a május 15-18. közötti napokon Hollandiában zajló megmérettetés azon kategóriájában indul, ami a legközelebb áll a valós élethez, így a járművet a mindennapi közlekedésben használt biztonsági, világító és jelzőberendezésekkel kell felszerelni. Változtak a szabályok idén: míg korábban hét négyzetméternyi napelemcellát szerelhettek fel az autóra, addig ez a szám 0,65-re csökkent. Pup Dániel tanszéki mérnöktől, a csapat vezetőjétől a kiutazás előtti napokban azt is megtudtuk, hogy 10 százalékkal sikerült csökkenteni a jármű súlyát, ez további előnyökkel kecsegtet a minél sikeresebb szereplést illetően. Saját szoftvert fejlesztettek a jármű kezeléséhez, ahogy szinte minden megoldás, alkatrész a győri egyetem hallgatóinak és munkatársainak munkáját dicséri. A csapatvezető szerint izgalmas kihívást jelent, hogy a csapat évente új emberekkel gazdagodik, mígy a végzősök jó része távozik, így folyamatos a fluktuáció. A versenyről és a magyar csapatok által elért eredményekről jövő hét elején beszámolunk szakportálunkon. A kecskeméti főiskolások indulás előtti felkészüléséről korábban írtunk, az Óbudai Egyetem csapatvezetőjével is beszélgettünk. |