Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vezettük a Suzuki Celeriót
Fájó űrt hagyott a magyar piacon az igen kedvelt Wagon R+, illetve később a Splash. A helyükre érkező thaiföldi Celeriót nagy várakozás előzte meg, az importőr szerint évi 5-600 autó értékesítése reális.
Vezetéstechnikai pályán próbáltuk ki a Suzuki új legkisebb autóját, így a hétköznapi használat tapasztalatairól még nem győződtünk meg, de az autó erényeit megismertük: meglepően tágas, egyszerű, stabil és kedvelhető. Emellett számos objektív tulajdonsága is felvillant: 254 literes csomagtartója nagyobb (ledöntött hátsó ülésekkel 726 liter VDA szerint mérve), mint az Esztergomban gyártott Swifté, takarékosságát 4,3 literes átlagfogyasztása hirdeti.
Háromhengeres, Euro 6-os benzinmotorja 68 lóerős (6000-es percenkénti fordulatnál, legnagyobb nyomatéka 90 Nm percenként 3500-as fordulaton), aki stopstartost szeretne, dupla befecskendezéssel, annak kicsit várnia kell és viheti korszerűbb erőforrással, igaz drágábban és többlet erő nélkül. Cserébe viszont 3,7 literes átlagfogyasztást és 99 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátást ígér a gyártó.
Kisebb a Swiftnél, de nagyobb a csomagtere |
A hagyományos, K10B kódjelű benzinmotor termikus hatásfoka is kedvező. Ennek érdekében a japán gyártó mérnökei optimalizálták a kompresszióviszonyt, és további fejlesztéseket hajtottak végre, melyek az égés hatékonyságának növelését és a súrlódás, illetve mechanikai ellenállás csökkenését eredményezték. Az energiaveszteség minimalizálásának eszközei közé tartozik például a hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR).
50 kilowattos a kis háromhengeres |
A Celerio részére két új, egy manuális és egy automata sebességváltót fejlesztettek. Az ötfokozatú kézi, és az automatizált kézi váltó esetében a gazdaságos üzemanyag-felhasználást és a könnyed váltást helyezték előtérbe. Utóbbiban a kiemelést és összekapcsolást egy elektronikus-hidraulikus szabályzó működteti.
Alapfelszereltsége a konkurensekhez hasonlítva átlagos, de egy Wagon R+-hoz, Altóhoz vagy Splashhez viszonyítva gazdagnak mondható: ESP (durván beavatkozik szélsőséges helyzetekben, nem kapcsolható ki), hat légzsák, manuális klíma, MP3-as és Bluetooth-os rádió, első elektromos ablakok, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző. Ára az egyetlen GL felszereltséggel 2,599 millió forint, robotizált automatikus váltó 300 ezer forintért rendelhető. Ezek fölött csak fényezésre és tartozékokra költhetünk. Az autó a Thaiföldi gyárból mintegy 3-4 hónap alatt jut a hazai kereskedésekbe, a vámteher 10 százalékos.
A 3,6 méter hosszú, 805 kilogrammos kisautó kényelmes, nagy a fej- és a lábtér, hátul sem nyomorgunk. Méretéből fakadóan az autó további előnye a rendkívül kis fordulókör, amelynek sugara 4,7 méter. Beltere puritán, a korábbi Suzukikban abban különbözik, hogy több kacattartót és tárolót kínál.
A kisautó Indiában gördült le először a futószalagról. A Celerio gyártását tavaly májusban kezdték meg thaiföldi piacra, majd elindult az európai változat összeszerelése is. A thaiföldi Rajong-gyár 2012-ben kezdte meg működését, mint a Swift modell egyik stratégiai fontosságú gyártóközpontja.