Gyártók Nem lehet megállítani: a Ferrari 3 évvel van előrébb a bevételeket illetően, mint ahogy azt várták

Nem lehet megállítani: a Ferrari 3 évvel van előrébb a bevételeket illetően, mint ahogy azt várták

autopro.hu/Sz.K. | 2017.05.09 12:05

Nem lehet megállítani: a Ferrari 3 évvel van előrébb a bevételeket illetően, mint ahogy azt várták

A Ferrari erős első negyedéves profitjaitól elaléltak a befektetők, és siettetik a tervszámok felemelését.

Hirdetés

A Ferrari EBITDA szerinti (bevételek a kamat, adólevonások és amortizáció előtt) első negyedéves profitja elérte a 242 millió eurót idén. Ez az összeg a 2016-os év hasonló időszakában csak 178 millió euró volt.

A Morgan Stanley elemzője, Adam Jonas elmondta, a Ferrari sokkal jobban teljesített az elvártaknál.

„A Ferrari 3 évvel van előrébb a bevételeket illetően, mint ahogy azt vártuk, és agresszív módon terjeszkedik, miközben megőrzi a márka exkluzívságát és titokzatosságát.” – mondta Jonas.

Korábban a Genfi Autószalonon a Ferrari leleplezte az új 812 Superfast modelljét, ami egy újabb verziója az F12 Berlinettának. 6,5 literes V-12 motorja van, ami 720 lóerővel és 211 mérföld per órával tud száguldozni (340 km/h). Az első negyedév további nyereséget hozott a LaFerrari Aperta eladásából.

Az eredmények bemutatása után a Ferrari részvényárfolyama 74 euróra ugrott.

Jonas elmondta, hogy a megcélzott összeg a Ferrari részvényekért most több mint 91 euró. Azt is hozzátette, hogy a Ferrarinál komolyan elgondolkodtak azon, hogy az éves 10000 eladott autó tervét ne teljesítsék. Mindez azért került előtérbe, mert attól tartanak, hogy az évi 10000 autóval a márka elveszíthetné exkluzivitását.

2016-ban a Ferrari 8014 autót adott el, idénre 8400-at tervez. 2019-re a cél 9000, így a 10000 nincs is olyan messze a vállalattól.

„Azt várjuk, hogy a Ferrari 5 év alatt megduplázza magas szintű bevételeit.” – közölte Jonas egy interjúban.

A Berenberg Bank elemzője, Fei Tang szintén nagyon bizakodó volt.

„Az év második felében elvárjuk a magasabb jövedelmezőséget a 812 Superfasttól, összehasonlítva azt az F12 Berlinettával. A folytonos árazási hatások, és az alacsonyabb motoradók mindenképpen magasabb bevételekhez vezetnek. Habár a modellek gyártásának keverése nem kedvező, a LaFerrari Aperta továbbra is gyártásban lesz.” – Mondta Tang.

Tang azt is számításba vette, hogy ha az első negyedéves profit fenntartva marad, az EBITDA-t alapul véve a profit 1,05 milliárd euro lenne az árfolyam ingadozásokat is beleszámolva.

A Ferrari 2019-ig megcélozta az EBITDA szerinti 1 milliárd eurót, így ez mindenképpen az elvártak feletti teljesítmény lenne.

A Jefferies Befektetési Bank közlése szerint Sergio Marchionne megjegyzése a profitról szóló hírek után azt mutatta, hogy úgy hiszi, a Ferrari magasabb eladási számokat produkálhatna, miközben megvédi, sőt fokozza az exkluzivitását.

A Citi Research is úgy véli, hogy a tízezres plafon áttörhető minden kellemetlen hatás nélkül.

„A jövő Ferrarija volumennövekedést folytat. Nem lesz túlzott növekedés – hogy exkluzív maradjon a márka – de az elsődleges tízezres plafon, a károsanyag kibocsájtási szabályok miatt, nem tűnik többé átugorhatatlan akadálynak. Azt gondoljuk, a Ferrari megemelheti az árait, növelheti volumenét, és egyhangúan csökkentheti a működési költségeit is.” – mondta a Citi Research elemzője, Michael Tyndall.

„Jelentős potenciált látunk a volumennövelésben. Azzal vitatkoznánk, hogy a magasabb ár tényezője lenne a Ferrari varázsának, de az exkluzivitást ármozgató tényezőnek tartjuk. Szerintünk a volumen jelentősen növelhető az exkluzivitás kockáztatása nélkül.” – mondta Tyndall.

Tyndall példaként a Porschére mutatott, aki gyorsan növeli eladásait, de megtartja a márka integritását, ami 2000 óta ötször nőtt, míg a 911-esének ára nyereséget mutat.

„Ugyanebben az időszakban, a Ferrari volumene megduplázódott, párhuzamosan azzal a ténnyel, hogy nőtt a vagyonos magánszemélyek száma is. Úgy tűnik, a Ferrari túl óvatos a Porschéhoz képest.” – tette hozzá.

Ahogy a Ferrrari magasabb volumenre kapcsol, egyre valószínűbb, hogy elcsípi a kötvényeket, és piacra dob egy SUV-t. A Porsche jelenleg háromszor annyi SUV-t ad el, mint sportautót. Az Aston Martin, a Bentley, a Lamborghini és a Maserati is piacra dobott már, vagy tervez piacra dobni SUV-ket.

Kiemelt Partnereink