Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kuga, EcoSport, Edge – dollármilliókat hozott a mesterhármas a Fordnak
A gyártó összesen 128 400 járművet értékesített júniusban, 1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az idei első féléves eladások még így is 3,7 százalékkal múlják felül a 2016-os eredményt a márka 20 legnagyobb európai piacán.
Különösen eredményesnek nevezhető a márka SUV-értékesítése, ami 29 százalékkal, összesen 122 800 darabra nőtt az Euro 20 piacokon 2017 első félévében, és a júniusi eredmény is közel 21 százalékkal, 22 500 darabra gyarapodott.
A Kuga 28 százalékos növekedést produkált júniusban, így 2008-as bemutatása óta ez volt a modell legerősebb júniusa; az EcoSport értékesítése 9 százalékkal 6000 darabra nőtt júniusban, vagyis 2014-es színre lépése óta ez volt az EcoSport legeredményesebb júniusa.
A Ford júniusi haszongépjármű-értékesítése 13,1 százalékkal nőtt az Euro 20 piacokon, így a Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája. 9 százalékkal több haszongépjárművet értékesített az idei első félévben, mint 2016 azonos időszakában.
A Ranger eladásai 3 százalékkal, 3700 darabra nőttek júniusban. Mind az első félévi, mint a júniusi értékesítési eredmény minden idők legjobbjának számít a Ranger történetében.
Ugyanakkor a Ford nagy teljesítményű modelljeinek – Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Mustang és GT – értékesítése is 5 százalékot erősödött, így 2017 első félévében 26 300 ilyen jármű talált gazdára az Euro 20 piacokon.
Mindemellett a gazdag felszereltségű modellváltozatok – a Titanium, a Vignale, az ST-Line, az ST és RS kivitelek – tették ki az Euro 20 piacokon értékesített mennyiség 64 százalékát, ami 3 százalékpontos javulást jelez a tavalyi eredményhez képest. Június hónapban ez a javulás 5 százalékpontot tett ki, vagyis az arány 67 százalék volt.
Az első félévben a Ford sikeresen növelte piaci részesedését öt legnagyobb európai piacán: Nagy-Britanniában 14,2 százalékkal, Németországban 7,7 százalékkal, Olaszországban 7,3 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Franciaországban pedig 4,7 százalékkal. Magyarországon pedig a Ford közel 8000 darabos eredményével, 12,22 százalékos első féléves részesedéssel ismét megszerezte a piaci elsőséget.
– Magyarországon a Ford sikerhez kiemelkedően járult hozzá a kifutó Fiesta, valamint a látványosan növekvő SUV szegmensben versenyző 3 Ford modell, a Kuga, az EcoSport és az Edge népszerűsége –nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. – A kishaszongépjármű piacon tapasztalható 12,4 százalékos csökkenés ellenére a Ford haszongépjárművei iránti töretlen a kereslet, melynek eredményeként a Ford az első félévben 2155 darabbal 24,3 százalékos részesedéssel zártunk az élen.