Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Elektromos teherautókkal erősít a Porsche
2024.05.08 09:19Eldől, ki nyeri a 2024-es Techtogether Automotive Hungary-t
2024.05.08 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A jövő autója nem tudja megvédeni a személyiségi jogainkat
Az autógyártók már egész konkrét elképzelésekkel rendelkeznek arra vonatkozóan, hogy hogyan is fognak majd az okos autók a környezetükkel kommunikálni. Ehhez elengedhetetlenül fontos az adatok küldése és fogadása.
Jelentős problémát jelent, hogy mindaz, ami technikailag kivitelezhető jogilag még nincs egészen rendben, az adatvédelmi oldalról erős kételyek merülhetnek fel. A kereskedőnek kötelessége a vásárlót tájékoztatni arról, hogy mi történik az adataival, a járműhasználata során, ezt a használati utasításban vagy a szerződési feltételekben a legegyszerűbb meghatározni.
Azonban a vevő hozzájárulására vonatkozó szabályok nem elég szigorúak. A tájékoztatás során konkrét információkat nem, csak általános tájékoztatást nyújtanak. Éppen ezért szükséges lenne új jogszabályra, amely személygépjármű használatra vonatkozó adatokat szabályozná, illetve azt, hogy mely adatokat tárolják és melyikeket nem. A gépjármű adatok amiatt is hasznosak lennének, hogy ezáltal az autószerelő műhelyben könnyedén le tudnák olvasni az információkat a fedélzeti diagnosztikáról, ezáltal felismerhetőek lennének a biztonsági problémák és vészhelyzetben visszahívhatóak lennének a járművek.
A GPS koordináták alapján problémás szituációban a vészjelző gomb megnyomásával a mentők és a műszaki mentőket az autó a pontos helyszínre irányítja. A német közlekedési miniszter Alexander Dobrint javaslata az autókban elhelyezendő fekete dobozokról szintén hasznos újdonság lehetne, de itt is felmerül az, hogy ki is férhetne az adatokhoz egy baleset után, az adatok nagy része ugyanis törölhető lenne. Itt még érdekellentétek is fellépnének, a bíró és a szakértő tisztázni szeretné a pontos történéseket, a gyártó pedig szeretné megőrizni a vevői elégedettséget.