Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a teljesen elektromos VW Golf
2024.05.10 15:21A BMW szerint az EU lábon lövi magát a kínai autókra kivetett vámmal
2024.05.10 13:17Visszakozik az elektromos átállásból a Ford
2024.05.10 12:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így fizet a járműipar: csúcsgázsiktól a melós bérekig
Szeretjük tudni, mennyi pénz érkezik a másik számlájára, mennyit ér a munkája a sajátunkhoz viszonyítva. Tavaly sem volt ez másként: összegeztük, hogyan alakultak a bérek.
Nincs egyszerű helyzetben az, aki tudni akarja a magyar béreket. A rendszerváltást megelőzően nem volt titok a havi fizetés, mindenki tisztában volt vele, mire számíthat egy adott területen. Manapság azonban magánbeszélgetések során sem esik szó arról, hogy az adott vállalatnak mennyire éri meg a munkatársat foglalkoztatni. Aki kevésnek érzi, azért nem mondja, aki pedig soknak tartja a havi keretet, azért. Úgy tűnik, valamiért tabunak számítanak ma Magyarországon a bérek. Hallgattak róla a magyar vállalatok, mennyiért foglalkoztatják dolgozóikat.
Ettől függetlenül szakportálunk több alkalommal bizonyította be, hogy nehéz ugyan kicsavarni a bérpapírokat a HR-esek kezéből, de nem lehetetlen. A vállalatok titkolóznak az általuk kínált és alkalmazott fizetésekről, ám a Hays Hungary nem. A munkaerő közvetítő elárulta, hogy a nagyvállalatok mekkora havi fizetéssel szerződtetnek egy pályakezdő mérnököt, nagyságrendileg milyen összeggel gazdálkodhat egy tapasztalt mérnök, illetve mennyi a bruttó fizetése egy középvezető mérnöknek Magyarországon. Ebben a cikkünkben megmutattuk azt is, hogy mennyit keresnek a lengyel és cseh mérnökök hazájukban. Összeállításunkból kiderül, a magyar szakembereknek igazán nincs okuk panaszra, hiszen 300 és 600 ezer forint kezdőfizetéssel számolhatnak tapasztalattól függően.
A Diplomás Pályakövető Rendszer adatai alapján szakok szerinti bontásban a járműiparhoz kapcsolódó területek közül a villamosmérnököket értékeli leginkább a piac, de a gépészmérnökök sem panaszkodhatnak.
Több alkalommal is foglalkoztunk a külföldi bérekkel. 2015-ben a német dolgozók kevesellték a havi nettó 434 ezer forintos fizetésüket, és ugyancsak utcára mentek a csehek 360 ezer forintot érő bérükkel. A Skoda meghallotta a panaszos hangokat, és megemelte a béreket. Oroszországból az a hír érkezett, hogy AvtoVAZ minden dolgozójának hat százalékkal emelkedik a bére, ami 153 ezer forintnyi rubelt jelent. A vállalatok tavaly igen bőkezűen honorálták a dolgozóik munkáját: 1100 eurós prémiumot fizetett a ZF, 4300-at a Mercedes és 5900-at a Volkswagen. Ez utóbbi 12 millió euró jutalmat osztott szét azok között, akik jobbító szándékkal nyújtottak be ötleteket.
Autóipari csúcsfizetések |