Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyon szeretni fogják a munkáltatók a Z-generációt
Az Audi felmérése alapján az 1995 után születettekkel lojálisabb, rugalmasabb és karrierorientáltabb korcsoport masíroz a munka világa felé. A ma még egészen fiatal generáció tulajdonságai persze a vállalati oldalról is változtatásokat kívánnak.
Az egyes szektorokban jelentkező munkaerőhiány mindennél jobban mutatja, hogy a minőségi munkaerő-utánpótlás a vállalatok hosszútávú fenntarthatóságának egyik alapja. Az emberi erőforrás menedzsment persze nem csak a mindenkori munkaerőpiacra fókuszál, a keresleti és kínálati oldal még pontosabb jövőbeni illeszkedéséért a cégek már az egészen fiatal korosztályt is nagyítóval vizsgálják.
Így tett most az Audi is, amely öt-ötezer Y- és Z-generációba tartozó személy bevonásával készített felmérést, hogy pontosabb képet kapjon a közeljövőben munkába álló korosztályról. A tanulmány rávilágított, hogy Z-generáció sokkal kevésbé különbözik az Y-tagjaitól, mint ahogy azt korábban hittük: eltérések persze vannak, a Z-generáció például lojálisabb, rugalmasabb és karrierorientáltabb, mint elődeik, de a különbségek korántsem akkorák, mint ahogy arról egyes pszichológiai felmérések szólnak.
Az egyetlen kisebb meglepetést az jelentette, hogy az Audi szerint az 1995 után születettek jelentős része egyetlen munkahelyen szeretne dolgozni élete során. Míg az Y-generáció képviselői között 37 százalék tudja elképzelni karrierjét munkahelyváltás nélkül, a fiatalabb korosztálynál ez az arány már 48 százalék.
Csupán néhány százalékpontos az eltérés a munka és a magánélet egyensúlyával és rugalmasságával kapcsolatos kérdésekre adott válaszoknál, csakúgy, mint a vezetői ambíciókkal rendelkezők arányánál is: a válaszolók nagyjából harmada szeretne vezetői pozícióba jutni.
És hogy mivel tudják legkönnyebben megkaparintani a Z-generációs dolgozókat a vállalatok? Legfontosabb a szakmai fejlődési, illetve az előrelépési lehetőség, második helyen a kínált továbbképzések, a harmadikon pedig az állás biztonsága áll. Ezeket követi a teljesítményarányos bérezési rendszer, az érdekes munkakör valamint a munka-magánélet egyensúlya – ez utóbbi az Y-generáció esetében az első helyen áll. Az Audi szerint ennek oka, hogy míg a Z-generáció nagyjából most hagyja el az oktatási rendszert, az 1980-1995 közötti születésűeknek jelenleg már a családalapítás a prioritás.
Az Automobilwoche szerint az Audi fontos tapasztalatokhoz jutott személyi stratégiájának alakításához, ami a nemrég bevezetett mobilmunkához (melynek során a négykarikás alkalmazottak a munkahelytől távol is dolgozhatnak, ha az lehetséges) hasonló kezdeményezéseket eredményezhet.