Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az okos közlekedés nyugdíjba küldheti a jelzőlámpákat
Három nemzet kutatói vizsgálták a vezető nélküli autózás előnyeit. Videóval szemléltették, hogy a technológia miért tüntethet el egy 150 éves eszközt az utakról: a közlekedési lámpákat.
A Massachusetts Institute of Technology amerikai, a Swiss Institute of Technology svájci és az Italian National Research Council olasz kutatói szimulációk segítségével vizsgálták az autonóm járművek közlekedését a csomópontokban. A vizsgálat során megállapították, hogy a vezető nélküli járművek feleslegessé teszik a másfél évszázada még a lovas kocsikra tervezett közlekedési lámpákat.
A kutatók szerint az okos járművek egymással kommunikálva meg tudják határozni a kereszteződésekben való áthaladás optimális sorrendjét, a stabil, összehangolt sebességgel és követési távolsággal való közlekedés miatt a forgalomirányító lámpák így értelmüket vesztik. A kereszteződések áteresztőképességének maximalizálása miatt nőhet a városi átlagsebesség, csökkenhet a várakozási idő és a károsanyag-kibocsátás. A dugók kiküszöbölése miatt teljes forgalmi sávok válhatnak feleslegessé.
Igaz, a kerékpáros és gyalogos forgalom megakadályozhatja a kereszteződések száz százalékos hatékonyságú működését, ennek egyik megoldása az alul- és felüljárók építése lehet.