Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A kicsiknek fáj majd leginkább a brexit
A 2009-es gazdasági válság óta folyamatosan növekvő optimizmus miatt talán elbízták magukat a britek, csakhogy talán még nem is látszik, mekkora bajba sodorták ezzel a kis- és középvállalkozásokat.
Rövidtávon a font gyengülése egyszerre erősség és gyengeség, írja Ben Barlow pénzügyi elemző a brexittel kapcsolatban: egyrészt serkentheti a fogyasztást és a befektetéseket, másrészt viszont növeli az importált anyagok és alkatrészek árait. A nagyobb vállalatok forrásátcsoportosítással még ki is tudják küszöbölni a kellemetlen hatásokat, a Boeing például, mely az utóbbi öt évben megduplázta piaci jelenlétét a szigetországban, bejelentette, hogy nem kívánja módosítani üzleti terveit. Ám a kisebb cégeknél teljesen más a helyzet.
A kis- és középvállalkozásoknak például gyakran nincs elég tőkéje, hogy a pénzpiacokon a kedvezőtlen üzleti folyamatok ellen különféle tranzakciókkal megfelelően biztosítsák magukat. Többek között a kamatlábak várható csökkenése miatt egyre nagyobb igény nyílhat az állami szerepvállalás erősítésére, vagyis hogy a kormányzat mesterségesen tartsa fenn az ország eddig részben az EU-tagságból is következő jelentős szerepét a globális piacokon. Ha ez nem sikerül, az eddig üzleti partner amerikai és ázsiai cégek más kapcsolatok után nézhetnek.
A kilépési tárgyalások megkezdésekor szintén erős kormányzati kezekre lesz szükség, ugyanis a hosszú távú, a jövőt még a közelmúltbeli szavazásnál is nagyobb mértékben befolyásoló tárgyalásokon dőlhet el a két, talán legfontosabb tényező: a kereskedelem és a munkaerő szabad áramlásának szabályozása. Addig viszont a kisebb brit cégeknek valahogy fent kell tartani versenyképességüket.