Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb autógyártókat sodor magával a Takata-botrány
Eddig 11 OEM vállalat érintettségéről beszélt az ügy feltárását Amerikában végző szervezet, az NHTSA, viszont kénytelenek kiterjeszteni a veszélyes modellek, egyúttal a gyártók körét is.
A Volkswagen dízelbotrányának fordulataira figyelve nehéz elfelejteni, hogy a globálisan 11 millió autót érintő, „csupán” a környezetet jelentősen károsító ügyeskedés mellett folyamatban van egy másik, hasonló ügy is. A Takata légzsákbotránya viszont csak az USA területén 19,2 millió járművet érint, legalább nyolc közvetlen haláleset és több mint 100 sérülés kapcsolódik a hibához. Egy mutatószám hamarosan magasabbra szökhet, hiszen idén május óta úgy tudtuk, 11 autógyártót érint az ügy. Martin Rosekind, az NHTSA vezető adminisztrátora október 22-én áll majd a pontos részletekkel a nyilvánosság elé, ám előre jelezte: „megpróbálunk minél pontosabban fogalmazni majd, de 11-nél több gyártóról van szó.”
Az autógyártók számának növekedése azzal függhet össze, hogy a vizsgálatokat kiterjesztették a légzsák felfúvásáért felelős gázon túl a járművek kialakításával összefüggő légzsákhibákra is. Vagyis a légzsák közvetlen alkatrészein, elemein túl a járművek belterében alkalmazott anyagok is hozzájárulhatnak a légzsákok szétrobbanásához, amelyhez egy VW Tiguan idén júniusi esete szolgáltatta a precedenst. Az oldallégzsák szétrobbanása ugyanis nem függött össze a korábbi hibatípusokkal, mégis Takata légzsákról van szó, ez vált gyanússá a szakembereknek.
Martin Rosekind megszólalásakor nyomatékosította, hogy reméli, minden autógyártó követi a GM példáját a mielőbbi reakciót illetően. Mint ismert, a General Motors korábban, más üggyel összefüggésben – akkor a gyújtáskapcsoló hibájáról volt, illetve nem volt szó – több mint egy évtizedig halogatta a probléma komolyan vételét. Egy ideje viszont a visszahívás éltanulójává vált az amerikai vállalat, például az elmúlt hétvégén mintegy 400 ezer szervizbe terelését rendelték el, miután egy október 5-én elvégzett teszt eredményéről pár nappal később tájékoztatta őket a Takata.
A légzsákgyártó mindezzel kapcsolatban közölte, hogy felpörgetve termelésüket immár havonta 1 millió cserealkatrészt gyártanak.