Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
AGC: Egymillió autóüvegből csak negyvenhét hibás
A hozzá nem értőknek szinte hihetetlen adatok is elhangzottak a tatabányai AGC Autóipari Magyarország Kft. gyárában rendezett évértékelő tájékoztatón. A cég európai vezetői – válság ide vagy oda – sikerekről számolhattak be.
Jean-Marc Meunier, az AGC-Automotive Europe igazgatója azzal kezdte beszámolóját, hogy a cég átvészelte a válságot Japánban, Ázsiában és Európában egyaránt. Nem volt könnyű az utóbbi másfél év, de most már minden adat bíztató a jövő szempontjából.
Jean-Marc Meunier, az AGC-Automotive Europe igazgatója Fotók: Kiss T. József |
– Szerencsére a biztonságos terveket túlteljesítettük – jelentette ki az AGC autóipari divíziójának igazgatója a több mint ötszáz dolgozó előtt tartott fórumon. – A nemrégiben összesített adatok alapján egyértelmű, hogy 2010-ben folyamatos a fejlődés, a válság kezdetéhez képest összesen 58 millió eurós a plusz bevétel Európában. A gyors reagálásnak köszönhetően a 2009-es nehéz esztendőhöz képest több mint egynegyedével növeltük a termelést és ezzel együtt az értékesítést. A legyártott autóüvegek száma mintegy 30 százalékkal meghaladta a tavalyit.
Kulcsszavak kényelemtől a környezettudatosságig
Az öreg kontinensen több mint ötven a fejlesztés alatt álló programok száma, ugyanakkor tizenöt új autóüveg-modell gyártása kezdődött meg. Mindez persze nem elegendő: kiemelt szerepet kap az új termékek gyors és hatékony bevezetése a kiélezett piaci verseny miatt. Az AGC mindenképpen meg akarja erősíteni az első vagy a második helyet az európai autógyáraknál a Skodától az Opelen és a Fordon át a Mercedesig.
A vevőközpontú szemléletet emelte ki prezentációjában Jean-Marc Meunier. Kulcsszavakat sorolt: kényelem, biztonság, teljes körű szolgáltatás, kiváló minőség, környezettudatosság. Ezeknek akkor és csak akkor van jelentősége, ha hiánytalanul megvannak. Csak ebben az esetben találhatnak új partnerekre, tarthatják meg a régieket, erősíthetik meg a sok-sok első és második helyüket az európai autóüveg-gyártásban.
– Vízfelhasználás: a tatabányai gyárban a legkevesebb. Hátsóüveggyártás: jóval a terv felett teljesítettek. Oldalüveggyártás: az élen jár Tatabánya, jóval a terv felett teljesítettek, már a japán szint közelében járnak – sorolta elismerően Guy Lecoq, a cég európai operációs igazgatója. Kiemelte: nincs termelés biztonság nélkül. És ez nemcsak szlogen, hanem elkötelezettség is. Beszélni kell róla, mindenkit be kell vonni a munkabiztonsági tevékenységbe.
Kiemelkedő három hónap
Papp Zoltán tatabányai gyárigazgató |
Összegzésében Papp Zoltán elmondta, hogy szeretnének az AGC legjobb gyárává válni. Ehhez kiváló csapatmunkára, fix költségtervezésre, ennek folyamatos kontrolljára van szükség.
Jean-Francois Heris, az AGC európai cégcsoportjának igazgatója a rendezvény végén szintén a folyamatos fejlesztés jelentőségét hangsúlyozta. Mivel a vevői árakat muszáj volt csökkenteni – és ez várható a következő években is –, még több energiát kell fektetni abba, hogy állandósuljon a növekedés. Ehhez kell sok kiváló csapat. Úgy látja, Tatabányán már összeállt.
Mennyire elégedettek a dolgozók?
Tomas Brokes, az AGC kelet-közép-európai HR-vezetője elmondta, hogy a térségben dolgozik a mintegy 4300 fehér- és kékgalléros, azaz szellemi és gép melletti alkalmazott több mint kétharmada, a többiek Nyugat-Európában.Tatabányán 6 százalék a fluktuáció, de folyamatosan csökken. Ebben a hónapban kontinens-szerte dolgozói elégedettség-vizsgálatot végeznek, az eredményt mindenütt figyelembe veszik a tervezésnél.