Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A hatvani Boschnál tartott elnökségi ülést az MGSZ
A Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) soros elnökségi ülését a Robert Bosch Elektronikai Kft.-nél tartotta Hatvanban, október 3-án. Az ülésen a Bosch hivatalosan is az MGSZ tagjává vált.
Az ülésen, ahol az elnökség többsége képviseltette magát, Kilián Csaba főtitkár beszámolt a június 18-ai közgyűlés óta eltelt időszakról, stratégiai tárgyalásokról, két- és többoldalú kapcsolatokról, konferenciákon, kiállításon való részvételekről. Ezek között az egyik legfontosabb az SMR által szervezett Automobil fórum és üzletember találkozó volt. Az MGSZ és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) megállapodás aláírásával pecsételte meg a két szervezet közötti jó kapcsolatot. A főtitkár ismertette a november 7-9. közötti Automotive Hungary kiállítás és konferencia programját, amelyen az összes hazai autógyártó és nagy beszállító első számú vezetőjével képviselteti magát. A kiállításon összesen 160-170 autóiparban érdekelt cég jelezte részvételét. A tervek szerint a rangos kiállítást Szijjártó Péter államtitkár nyitja meg, a konferencián előadást tart a kormány több képviselője is.
Az elmúlt időszakban négy új vállalattal bővült az MGSZ, a Flextronics Kft., az SMR Bt. és a Dana Kft. után a Robert Bosch Elektronikai Kft. is megkapta a tagságot igazoló oklevelet. Az MGSZ idén 11 taggal bővült.
Pintér István, az MGSZ elnöke átadja az oklevelet a Bosch vezetőinek, Volker Schillingnek és Roger Seemeyernek |
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke, az MGSZ elnökségi tagja a nemzetközi autóipari szövetség, az ACEA soros ülésén elhangzottakat foglalta össze: míg a magyar autópiacon a javulás jelei láthatók, addig az európai autópiac teljesítménye tovább romlik. Az ACEA várakozásai szerint a 2014-es autóeladások tovább csökkennek. A szervezet számításai szerint 2013-ban 4 millióval kevesebb autót vesznek az unió tagállamaiban, mint egy évvel korábban. Ez az autógyártásra is hatással lesz, a hiány tíz autógyár éves kapacitása.
Az elnökségi ülést gyárlátogatás zárta. A Magyarországon négy telephelyen (Budapest, Miskolc, Eger, Hatvan) tevékenykedő, a világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítójaként a Bosch tízezer dolgozót foglalkoztat hazánkban, árbevétele több mint 133 milliárd forint. A hatvani gyár az egyik legfontosabb a cégcsoporton belül, úgynevezett fókusz üzem, amelyből csak három van a világon: a mexikói Juarezben, a kínai Suzhouban és Hatvanban. A 198 ezer négyzetméteres alapterületű, a világ legnagyobb autóelektronikai gyárában 4200-an dolgoznak (hatszázan egyetemi végzettségűek), szinte a létező összes autó- és teherautógyár az ügyfelük. A fedélzeti vezérlőktől a hibrid inverterekig, az ablaktörlő vezérléstől az ESP-ig, a radaroktól a stop-start rendszerekig minden Hatvanban készül, ami egy mai autóban elektronikusan vezérelhető. A gyárban évente 30 újdonságot vezetnek be, folyamatos a fejlesztés. A termelés 99 százaléka exportra megy, beszállítóik főleg ázsiai és német vállalatok.
Volker Schilling és Roger Seemeyer ügyvezetők elmondták, hogy magasan képzett mérnökökre állandó a kereslet és mivel a hazai oktatási rendszer nem termeli ki a számukra szükséges képességekkel és készségekkel bíró mérnököket ezért bevezették a duális képzést. Ennek keretei között jelenleg hatvanan tanulnak.