Beszállítók A hatvani Boschnál tartott elnökségi ülést az MGSZ

A hatvani Boschnál tartott elnökségi ülést az MGSZ

Biró Csongor | 2013.10.04 11:23

A hatvani Boschnál tartott elnökségi ülést az MGSZ

A Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) soros elnökségi ülését a Robert Bosch Elektronikai Kft.-nél tartotta Hatvanban, október 3-án. Az ülésen a Bosch hivatalosan is az MGSZ tagjává vált.

Az ülésen, ahol az elnökség többsége képviseltette magát, Kilián Csaba főtitkár beszámolt a június 18-ai közgyűlés óta eltelt időszakról, stratégiai tárgyalásokról, két- és többoldalú kapcsolatokról, konferenciákon, kiállításon való részvételekről. Ezek között az egyik legfontosabb az SMR által szervezett Automobil fórum és üzletember találkozó volt. Az MGSZ és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) megállapodás aláírásával pecsételte meg a két szervezet közötti jó kapcsolatot. A főtitkár ismertette a november 7-9. közötti Automotive Hungary kiállítás és konferencia programját, amelyen az összes hazai autógyártó és nagy beszállító első számú vezetőjével képviselteti magát. A kiállításon összesen 160-170 autóiparban érdekelt cég jelezte részvételét. A tervek szerint a rangos kiállítást Szijjártó Péter államtitkár nyitja meg, a konferencián előadást tart a kormány több képviselője is.

Az elmúlt időszakban négy új vállalattal bővült az MGSZ, a Flextronics Kft., az SMR Bt. és a Dana Kft. után a Robert Bosch Elektronikai Kft. is megkapta a tagságot igazoló oklevelet. Az MGSZ idén 11 taggal bővült.

Pintér István, az MGSZ elnöke átadja az oklevelet a Bosch vezetőinek, Volker Schillingnek és Roger Seemeyernek

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke, az MGSZ elnökségi tagja a nemzetközi autóipari szövetség, az ACEA soros ülésén elhangzottakat foglalta össze: míg a magyar autópiacon a javulás jelei láthatók, addig az európai autópiac teljesítménye tovább romlik. Az ACEA várakozásai szerint a 2014-es autóeladások tovább csökkennek. A szervezet számításai szerint 2013-ban 4 millióval kevesebb autót vesznek az unió tagállamaiban, mint egy évvel korábban. Ez az autógyártásra is hatással lesz, a hiány tíz autógyár éves kapacitása.

Az elnökségi ülést gyárlátogatás zárta. A Magyarországon négy telephelyen (Budapest, Miskolc, Eger, Hatvan) tevékenykedő, a világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítójaként a Bosch tízezer dolgozót foglalkoztat hazánkban, árbevétele több mint 133 milliárd forint. A hatvani gyár az egyik legfontosabb a cégcsoporton belül, úgynevezett fókusz üzem, amelyből csak három van a világon: a mexikói Juarezben, a kínai Suzhouban és Hatvanban. A 198 ezer négyzetméteres alapterületű, a világ legnagyobb autóelektronikai gyárában 4200-an dolgoznak (hatszázan egyetemi végzettségűek), szinte a létező összes autó- és teherautógyár az ügyfelük. A fedélzeti vezérlőktől a hibrid inverterekig, az ablaktörlő vezérléstől az ESP-ig, a radaroktól a stop-start rendszerekig minden Hatvanban készül, ami egy mai autóban elektronikusan vezérelhető. A gyárban évente 30 újdonságot vezetnek be, folyamatos a fejlesztés. A termelés 99 százaléka exportra megy, beszállítóik főleg ázsiai és német vállalatok.

Volker Schilling és Roger Seemeyer ügyvezetők elmondták, hogy magasan képzett mérnökökre állandó a kereslet és mivel a hazai oktatási rendszer nem termeli ki a számukra szükséges képességekkel és készségekkel bíró mérnököket ezért bevezették a duális képzést. Ennek keretei között jelenleg hatvanan tanulnak.

Kiemelt Partnereink