Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
VW-botrány: a Bosch már 2007-ben jelezte, hogy nem kéne a tűzzel játszani
Lassan kezd összeállni a kirakó a „ki mit nem tudott a csalásról” történetet illetően.
A Bosch szinte az első cég volt, amelyet kívülről próbáltak belevonni a német konszern zűrös ügyébe. Úgy tűnik, a beszállító nem csupán ártatlan a hamisítást illetően, de ha hallgatott volna rájuk 8 évvel ezelőtt az autógyártó, ma nem lenne miről beszélnie a világ járműiparának. A Bild am Sonntag és Frankfurter Allgemeine Zeitung német lapok, valamint az Automotive News értesülései alapján kirajzolódó kép szerint a Bosch már 2007-ben jelezte a Volkswagen illetékeseinek, hogy a motormenedzsment teszteléséhez kifejlesztett szoftverüket nem használhatja az OEM konszern legálisan az általa értékesített autókban.
Ám amikor a VW belefogott a kisebb lökettérfogatú dízel erőforrások fejlesztésébe, a mérnökök az úgynevezett AdBlue megoldást javasolták az USA szigorú emissziós előírásainak teljesítéséhez, ami viszont nagyjából 300 euróval dobta volna meg az autók értékesítési árát. Ezt az utat a menedzsment nyilván nem támogatta.
Amikor 2007-ben Martin Winterkorn átvette a konszern vezetését elődjétől, sajtóértesülések szerint azt a kérést kapta tőle Ulrich Hackenberg és Wolfgang Hatz, hogy folytassák tovább a dízelmotorok fejlesztését – de a „fejlesztés” nem a kritikus szoftver alkalmazását jelentette.
A további évek történései egyelőre nem tisztázottak a nyilvánosság előtt, de 2011-ben ismét kapott az egyik német lap szerint jelzést a VW, hogy nem kéne trükközni – ezúttal nem a Bosch, hanem egy mérnök volt az üzenet feladója.
Sem a Bosch, sem a VW nem kommentálta egyelőre ezeket az értesüléseket.