Gyártók Kabrió a legújabb győri autó

Kabrió a legújabb győri autó

autopro.hu | 2013.09.10 07:38

Kabrió a legújabb győri autó

Győrben gördül le a szerelőszalagról új A3 Cabriolet, melynek magyarországi értékesítése novemberben indul. Az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a márkakereskedőkhöz.

Hirdetés

Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva: hosszúsága 4,24-ről 4,42 méterre, tengelytávja 2,58-ról 2,60 méterre, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre növekedett. Csupán magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés. Csomagtere 60 literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 hüvelyk peremátmérőjű kerekek is elférnek.

Audi A3 kabrió
A galéria megnyitásához kattintson a képre

Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes singleframe hűtőrács határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos hatótáv-állítással is rendelkeznek.

A vászontető

Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül. Az elektrohidraulikus mozgatómechanizmusa gombnyomásra kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt nyitja illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik. Boruláskor két rugó-előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a bennülőket.

Karosszéria

Az alapkivitel saját tömege mindössze 1365 kilogramm, az új Audi A3 Cabriolet így megnövekedett méretei és kényelmi színvonala ellenére is mintegy 50 kilogrammal könnyebb elődjénél. A kellő torziós merevséget szolgáló különleges megerősítéseivel a puszta karosszériaszerkezet 30 kilogrammal könnyebb a korábbinál, a motorházfedél anyaga ez esetben alumínium.

Audi A3 kabrió
A galéria megnyitásához kattintson a képre

Vezetői segédrendszerek

A gazdaságossági programmal és pihenő-ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az automatikus távolságtartó, a sávtartó, a holttérfigyelő, a közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és az ráfutásra figyelmeztető biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók.

Hasonlóan széles az szórakoztató rendszerek kínálata, csúcsán a Bang & Olufsen hangrendszerrel és az MMI navigációval. A hét hüvelyk képátlójú monitor elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült (touchwheel), amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását.

Az új Audi A3 Cabriolet modellekben a navigációs rendszer kiegészítéseként az internet-kapcsolatról is gondoskodik. Az integrált WLAN-hotspot lehetőséget kínál az utasok számára, hogy külső eszközeikkel kedvükre szörfözzenek a világhálón vagy éppen elektronikus levelezésüket bonyolítsák.

A vezető számára e fejlett technika az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel végzett navigációtól az online közlekedési információkon át, egészen a Facebook- és Twitter-elérésig. Az Audi connect legfrissebb szolgáltatása a parkolóhely-információ, amely a parkolóházak és mélygarázsok szabad helyeiről szolgál hasznos adatokkal.

Hajtásrendszer

Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor sorakozó három, teljes egészében új fejlesztésű motor szintén hozzájárul a modellek sportos karakteréhez. A két TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE) illetve 132 kW (180 LE), míg a 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményt produkál. A későbbiekben további aggregátok is csatlakoznak a kínálathoz, a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI technikától egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős, nem kevesebb, mint 221 kilowattal (300 LE) érkező 2.0 TFSI konstrukcióig. Az új Audi A3 Cabriolet minden erőforrása közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop System).

A piaci bevezetéskor választható három motor átlagosan 12 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint elődeik, mégpedig dinamikusabb menetteljesítmények mellett. Az 1.4 TFSI technikával az orrában az Audi A3 Cabriolet például álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben 100 kilométerenként átlagosan 5,0 liter benzin is elegendő számára (szén-dioxid-kibocsátás: 114 g/km). E magas fokú gazdaságossághoz az Audi cylinder on demand (COD) rendszer is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt önműködően leállít az 1.4 TFSI négy hengere közül.

Az 1.8 TFSI erőforrás hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel együtt az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A későbbiekben – az alsó középkategóriájú kabriók körében további egyedülálló újdonságként – a quattro állandó összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban.

Audi A3 kabrió
A galéria megnyitásához kattintson a képre

Futómű

A MacPherson-rendszerű első felfüggesztések részben alumínium komponensekből épülnek fel, a négykaros hátsó felfüggesztések pedig egymástól optimálisan különválasztva veszik fel a hossz- illetve oldalirányban ébredő erőket. A szervokormány gazdaságos elektromechanikus rásegítést kínál.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza, még folyamatosabbá és biztonságosabbá téve a tempós kanyarvételeket. Az erőteljes fékrendszert stabil fékhatás és tartósság jellemzi. A keréktárcsák peremátmérője 16 és 19 hüvelyk között választható, a gumiabroncsok választéka pedig 235/35 méretig terjed. Sportfutómű két változatban is rendelhető, alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a karosszériát.

Az Audi A3 Cabriolet high-end extrái között említhető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az Ambition felszereltségi szinten széria), amellyel a vezető a motormenedzsment, a szervokormány, az S tronic sebességváltó és a légkondicionáló berendezés működésének alapvető karakterisztikáját választhatja meg többféle üzemmód szerint. A szabályzás adott esetben olyan opcionális rendszerek működésére is kiterjed, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás, az adaptive cruise control, az adaptive light és az áttételét a bekormányzási szöggel folyamatosan növelő progresszív kormányzás.

Az új Audi A3 Cabriolet a győri üzemben gördül le a szerelőszalagról, amelyet az Audi több mint 900 millió eurós beruházás keretében bővített. A magyarországi értékesítés novemberben indul, az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a márkakereskedőkhöz. Szériafelszereltségében számos sportos és kényelmes technika szerepel, például a komfortkulcs vagy éppen az integrált fejtámlával és a vállövön rombuszmintás steppeléssel készülő S-sportülések.

Az Audi S3 Cabriolet

A röviddel az alapváltozatok piaci bevetését követően érkező S3 csúcsmodell különösen sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi kompakt kabrióját. A 2.0 TFSI aggregát ez esetben 221 kW (300 LE) teljesítményt és 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld főtengelyére. A 0-100 km/h sprint a hatfokozatú S tronic sebességváltóval csupán 5,4 másodpercig tart. A négyhengeres turbófeltöltésű motor átlagosan 7,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként. A quattro állandó összkerékhajtás rendszerében elektronikus szabályzású, lamellás tengelykapcsoló működik. A futómű itt 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, a 18 col peremátmérőjű kerekek mögött 17 colos tárcsafékek dolgoznak, de az Audi magnetic ride rendszerével együtt akár 19 hüvelykes keréktárcsák is rendelhetők. A progresszív kormányzás a szériafelszereltség része.

Kiemelt Partnereink