Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektromos után a tüzelőanyag-cellás hajtásra fókuszál a BMW
Bár a bajorok ellenzik a benzines autók árusításának 2030-as betiltását, a biztonság kedvéért gőzerővel fejlesztik a különböző alternatív hajtásokat.
Az elektromos autók költségeinek komoly csökkenésére számít Harald Krüger BMW-vezér. Ennek megfelelően a bajor gyártó 2020-at követően alternatív hajtású autók sorát dobhatja piacra, sőt a termékkínálatban a hidrogénnel működő modellek is megjelenhetnek, írja az Automobilwoche.
A VW után a BMW is azzal számol, hogy 2023-tól megugrik az elektromos autók utáni kereslet. Természetesen a fordulópontot az autógyártók sem várják tétlenül, hiszen a szigorodó emissziós normák miatt kilenc év múlva már az értékesített e-autók arányának legalább 25 százalékosra kell emelkednie, hogy összességében megfeleljenek az EU előírásainak.
Ám mivel a zöld autók iránti kereslet eddig nem alakul túl kedvezően, az állam és a gyártók által biztosított vásárlási kedvezményeket a gyártók (így a BMW is) a benzines és dízeles kocsik eladásából szerzett profitból teremtik elő. Az i3 és az i8 fejlesztése még nem térült meg, a bajorok e-autókkal foglalkozó részleges a kereslet várva-várt fellendüléséig eurómilliárdos mínuszt tud a háta mögött.
Éppen e kettősség miatt lenne fontos, hogy a szénhidrogén-alapúról az elektromos meghajtásra való áttérés jogi beavatkozásoktól mentes, vagyis minél természetesebb legyen. A BMW a napokban jelentette be, hogy nem támogatja a zöldek törekvését, miszerint 2030-tól Németországban nem lehetne benzines és dízeles kocsikat venni.