Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Renault és Norvégia diktálja a tempót az emisszió csökkentésében
Érzékelhetően csökken az új autók esetében a káros anyagok kibocsátása, 2014-ben sem volt ez másként. Európában összesen 3,5 g/km értéket sikerült lefaragni az egy évvel korábbi mutatóból.
A 20 legkeresettebb márka körében a Jato kimutatása szerint a Renault tavaly is megőrizte 2013-as vezető pozícióját, noha az átlagnál kisebb mértékű, 1,8 g/km csökkenést sikerült elérniük. A 108,4 g/km modellekre vetített összérték így is a dobogó csúcsán marasztalta őket. Ehhez persze hozzájárult alternatív hajtású termékeik elterjedése, például a 11 ezer példányban értékesített Zoe, de a Clio, a Capture és a Mégane 1,5 literes változata is kivette a részét a sikerből.
Franciásan folytatódik a márkasorrend, a Peugeot alig maradt le az aranyérmes helyezésről a maga 109,4 g/km összértékével. Itt leginkább a „nyolcasok” szállították a kimagasló eredményeket, jelesül a 308-as, 208-as és 108-as típusok felelősek a jó eredményért.
Miért ne folytatnánk egy újabb francia márkával a sort? A nemzeti berkekben leosztott dobogós helyek közül a képzeletbeli harmadik fokra a Citroën állhatott fel. Az 1,2 literes turbós benzines C4, a C1 második generációja, nem utolsósorban a C4 Cactus a maga 96,9 g/km értékével hozta össze a márka átlagos 111,4 g/km mutatóját.
Japánok követik a gallokat: negyedik lett a 2013-ban bronzérmes Toyota (112,5 g/km), az ötödik helyre pedig a Nissan (113,8 g/km) futott be.
Márkák szerinti emissziós sorrend Európában |
Brian Walters, a Jato alelnöke szerint azok a márkák tudtak sikeresen szerepelni az összehasonlításban, amelyek vagy új modelleket dobtak piacra, vagy turbós motorokkal jelentkeztek, esetleg ötvözték a két lehetőséget.
A szegmensek tekintetében elmondható, hogy minden téren csökkenés tapasztalható a káros anyagok kibocsátása terén, ám leginkább a SUV és a felsőkategóriás típusok vitték a prímet. Előbbi esetben leginkább a BMW X3, a Honda új CR-V modellje és a Volvo XC60 fejlesztései hozták össze az eredményt, míg a második helyezést szinte egymagában a teljesen elektromos Tesla Model S szállította.
Így fest a szegmensek helyzete, éves összevetésben és piaci részesedés mentén |
Az európai piacok versenyében Hollandia vitte el a pálmát, avagy a tulipánt 106,8 g/km összértékkel. Érdemes hozzátenni, hogy 2013-hoz viszonyítva ők érték el a legkisebb csökkentést, mindössze 2,1 g/km mennyiséget sikerült egy év alatt lefaragniuk.
Nem úgy, mint Norvégia, akik komoly erőfeszítéseket tettek az elektromos autók elterjedéséért, így 12,8 g/km értékben csökkentették átlagos mutatójukat. Ne hallgassuk el: 2014-ben 12,4 százalékos arányú volt az elektromos autók részesedése az újonnan forgalomba helyezett autók norvég piacán, ami ahhoz képest különösen megdöbbentő, hogy az európai átlag 0,45 százalék.
Kissé megtévesztő lehet a piacok névsorrendje: emisszióban Hollandia vezet, mégis Norvégia az éltanuló, nálunk csak Svájc, Németország és Lengyelország pöfékel többet |
A 23 vizsgált európai piac összesen 120 g/km emissziós középértéket hozott össze 2014-ben.