Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem viszi Romániába a Fiesta gyártását a Ford
Hosszú bizonytalanság végére tett pontot a Ford vezetése, amikor eldöntötte, hogy mégsem viszi a romániai Krajovába legnépszerűbb kisautója, a Ford Fiesta gyártását.
A Ford Fiesta gyártása marad a németországi Kölnben, miután a gyártó megegyezett a gyár dolgozóinak képviselőivel egy szigorú takarékoskodási programról. Az amerikai autógyártó kiharcolta, hogy eltöröljék a költséges éjszakai műszakot, növeljék a rugalmas munkaidőkeretet és visszahozzanak néhány munkafázist a beszállítóktól. Az intézkedésekkel 2017 és 2021 között 400 millió dollárt takarít meg a Ford.
Marad Kölnben a Fiesta gyártása |
A Ford 2011 óta veszteséges Európában, a szigorú takarékosság következményeként 2015-től már profitot, sőt fenntartható profitot várnak. A gyártás hatékonyabb lesz, így biztosítva, hogy a következő generációs Fiesta világszinten versenyképes autó legyen. A németek megnyugodhatnak, sokat elárul a gyártó szándékairól, hogy a kölni fejlesztőközpontba hamarosan ötszáz újabb mérnököt vesznek fel. A Ford kölni gyárában jelenleg 4100-an dolgoznak.
A márka 2012 és 2017 között 25 új, vagy felújított modellt tervez bemutatni, többek között az EcoSport kompakt szabadidő-autót és a nagy Edge SUV-ot, de a jelenlegi autók magasan pozícionált (lásd Vignale) változatai is érkeznek az európai piacra.
Korábbi elképzelések szerint a Fiesta gyártását Romániába telepítették volna, ahol jelenleg 3600 dolgozó a B-Max modelleket szereli össze. Az alacsony munkabérek miatt választották lehetséges helyszínként a krajovai üzemet, ahol 2012-ben 3,78 eurót fizettek egy óra munkáért. Ugyanazért a gyári munkáért egy német gyárban 36,98 eurót, Japánban 29,56 eurót, az Amerikai Egyesült Államokban 25,87 eurót fizetnek. A Ford 2013-ban bezárta két kisebb nagy-britanniai üzemét, idén pedig bezárja a belgiumi Genkben található gyárát, ahonnan 5700 dolgozót rúgnak ki az év végén.