Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem túl szép, de legalább praktikus – ilyen lesz az új Citroën
A márka február 7-én mutatja be a C-Aircross Conceptet, amely a márka kompakt szabadidő-autókról alkotott elképzelését testesíti meg. A március 7-én, a Genfi Autószalonon debütáló modell a Citroën SUV-szegmensben indítandó offenzívájának az előhírnöke is egyben.
– A C-Aircross Concept a márka nemzetközi termékoffenzívájának folytatását vetíti előre. Az új C3 szellemiségében fogant tanulmány a kompakt szabadidő-autók új felfogását tükrözi – mondta Linda Jackson vezérigazgató.
Mindössze 4,15 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,63 méter magas, és látványos 18” keréktárcsákkal felszerelt kerekeken gurul.
A tervezésnél az aerodinamika is kulcsszerepet játszott. Ez mindenekelőtt a karosszéria vonalvezetésében és a koncepció kiegyensúlyozottságában nyilvánul meg. Az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében az első lökhárítóban elektronikusan vezérelt légterelők, az alsó air breather karosszériavédőkben további levegőbelépők, hátul pedig egy diffúzor kapott helyet.
A Citroënre jellemző, intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány mellett a kárpittal bevont műszerfal egy füstüveg head-up display kijelzőt is magában foglal, melyen a műszerek információi a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A műszerfal közepén egy 12” érintőképernyő foglal helyet, mely a különböző vezetéssel kapcsolatos, illetve infotainment információk közvetítésére szolgál. Alatta kezdődik a széles középkonzol, mely egészen a hátsó ülésekig húzódik, és számos hasznos tárolóhelynek ad otthont.
A praktikum és a funkcionalitás jegyében a C-Aircross Concept számtalan nagyméretű, speciális rendeltetésű, jól látható tárolóhelyet kínál. A tervezők az ülések háttámlájában, illetve oldalában is elrejtettek néhány tároló alkalmatosságot. Elöl a középkonzolban is található egy jókora tároló, az első rekeszben pedig egy vezeték nélküli indukciós töltő. A középkonzol folytatásában egy második tárolóhely is rendelkezésre áll a hátsó utasok telefonjai számára. Az első ülések háttámlájára rögzítve filmet nézhetünk rajta, vagy az üléspad közepén kialakított diszkrét tárolórekeszbe rejthetjük.