Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a teljesen elektromos VW Golf
2024.05.10 15:21A BMW szerint az EU lábon lövi magát a kínai autókra kivetett vámmal
2024.05.10 13:17Visszakozik az elektromos átállásból a Ford
2024.05.10 12:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még mindig benzinnel és dízellel tarolna a Mazda
A japán gyártónál nagyon eltaláltak valamit a Kodo-formatervvel és a Skyactiv motorokkal néhány évvel ezelőtt, így most újabb modellel próbálkoznak: itt az új CX-5.
Új kompakt kocsit, pontosabban a 2012-ben megjelent CX-5 legújabb verzióját mutatta be a Mazda a los angelesi autóparádén: a CX-3 és a CX-9 testvéréhez igazán nagy reményeket fűz a gyártó. A leleplezés legérdekesebb része, hogy a márka egyelőre kitart a hagyományos meghajtás mellett – bár a rendezvényen már szóba került az elektromos meghajtás és a hibrid változat érkezése is, a Mazdánál amíg lehet, szeretnék kiélvezni a nem olyan régi Skyactiv motorok előnyeit.
Éppen a benzin- és a dízelhajtás melletti kitartás az, ami a többi gyártó alternatív technológiákra való fokozatos váltása mellett egyre több fogyasztót csábíthat a Mazda szalonjaiba. Ennek megfelelően az új CX-5 egyelőre két benzines és egy dízeles motorral lesz elérhető: előbbiek 2, illetve 2,5 literesek, míg a dízeles 2200 köbcentis.
Az elmúlt években az újabb, Kodo-formatervvel ellátott Mazdák pörgették meg a japán gyártó eladásait (sőt, ezek a gépek segítették leginkább a gyártót, hogy a háta mögött tudja a 2008-as gazdasági válságot), így a külső kinézet alapjaiban nem változott. A márka szóvivője szerint viszont a beltérben sokkal jobban odafigyeltek a minőségre (a fa burkolatoktól kezdve a tíz hangszórós Bose hangrendszerig sok minden tartozik ide), vagyis a szigetországi vállalat várhatóan továbbra is versenyképes modellt állít ki az európai és az amerikai gyártók ellen.
Leginkább a VW Tiguan, a Kia Sportage és a Toyota RAV-4 lehet a Mazda ellenfele. Nem csoda, hogy a biztonsági és kényelmi kiegészítőkkel alaposan felokosított gép sikereiben erősen reménykednek a fejlesztők: az elődmodell az USÁ-ban és Németországban is a márka legjobban fogyó modellje volt: előbbiben 111 ezernél is több, utóbbiban 17 ezer fogyott 2015-ben, írja az autonews.com.
Az új CX-5 először Japánban mutatkozik be, ott 2017 februárjában találhatnak gazdára az első példányok, Európában csak nyáron jelenhetnek meg az első darabok.