Beszállítók Mélyen hisz a vezető nélküli autókban a Bosch

Mélyen hisz a vezető nélküli autókban a Bosch

Mester Nándor | 2015.06.03 15:30

Mélyen hisz a vezető nélküli autókban a Bosch

Kettőzött energiával folytatja a fejlesztési munkát a Bosch csoport egyebek között a vezető nélküli autózás informatikai és elektronikai hátterének megteremtése érdekében. A munkában az új budapesti központ is jelentős szerepet vállal – mondta az Autopro.hu-nak Oliver Schatz, a központ vezetője a társaság tavalyi magyarországi eredményeit taglaló sajtótájékoztató után.

Hirdetés

Kissé meglepődött Oliver Schatz, amikor arról kérdeztük, hogy adataik szerint mekkora a valós kereslet a világon és benne Európában a vezető nélküli autózás iránt. Részben azért, mert nem marketing vezető, s nem tudott piackutatásokra utalni.

Másrészt azért mert szerinte – legalábbis ezt ő maga mondta – ez a téma inkább a lassú víz partot mos tipikus esete. Azzal támasztotta alá ezt a hasonlatot, hogy ez emberek először mindig kétkedve fogadnak minden újdonságot. Ám amikor ismerőseivel és másokkal találkozva sorolja a sok pozitívumot, rögtön enyhül az ellenállás – és idővel, 15-20 év múlva, teljesen elfogadott lesz ilyen autókat vásárolni.

A sokat és hosszú távon, autópályákon utazók teljesen más élményen mennek majd keresztül. Nem lesznek annyira fáradtak, hiszen tulajdonképpen lesz egy sofőrjük, ők meg a munkájukra figyelhetnek, ügyet intézhetnek vagy csak szabadon olvasgathatnak. A jármű nem lesz kitéve annak, hogy túl erősen vagy gyengén reagál a forgalmi helyzetekre fejtegette.

A Bosch egyébként igen erősen koncentrál az úgynevezett mobilitási megoldások nevű üzletágára, ide tartoznak a közlekedéstámogató elektronikai és informatikai fejlesztések. Erre utalva a vezető azt mondta: az új kormányrendszerek kidolgozása folyamatos, ezen kívül azt szeretnék, ha öt év múlva a cég teljesen készen állna a sorozatgyártásra az autópályán használatos robotpilótával. Ezen kívül idén több új asszisztens rendszert dobnak a piacra és újdonságokkal jelennek meg a távvezérelt parkolásban, valamint az elkerülő manővereket segítő és a szembejövő forgalom elől való kitérést támogató rendszereknél.

Külön kitért arra, hogy jó a piaci fogadtatása a plug-in, azaz a hálózatból tölthető hibrid rendszernek. Az elektromos erőátviteli rendszerekkel kapcsolatban a Bosch eddig már 30 megrendelést kapott, ennek egyharmada kínai és német autógyártóktól érkezett plug-in hibridekre.

A budapesti fejlesztések még nagyobb tempóra váltanak és ehhez új munkaerőre is szükség lesz. Idén összesen 700 friss diplomást szeretnének felvenni, ebből 300-at már „leigazoltak”. A hivatalosan augusztusban avatandó új campus mellé egy újabb épületet is emelnek, ezt várhatóan 2016 elején adják át a Gyömrői úton lévő telephelyen. A központban elektromos rendszereket és alkatrészeket is fejlesztenek, mint például a különféle ABS, ESP és automata parkolási rendszerek vagy az elektromos hajtási rendszerek és ezek háttér informatikai rendszerei.

A Bosch csoport tavaly 5 milliárd eurót fordított K+F-re, ez az árbevétel 10,1 százaléka, ami rekord összegnek és aránynak számít. Magyarországon 24 milliárd forintot költöttek erre a célra, ez 26 százalékkal haladta meg a 2013-as összeget. Az elmúlt öt évben megkétszerezték a K+F-re fordított pénzt, s az idén folytatódó fejlesztésekből már látszik, hogy a tempó nem csökken.

Kiemelt Partnereink