Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lexus RC F: fényűző funkcionalitás
Január 14-én mutatkozik be Detroitban, a Lexus RC kupé 450 lóerős F változata. Olvasóink már néhány nappal korábban megismerhetik az erő és a luxus házasságából született költeményt.
A Lexus RC F a 2013 novemberében bemutatott új RC kupé alapjaira épül. A vállalat mérnökei úgy formálták meg az agresszív kisugárzású modellt, hogy nagy sebesség mellett is stabil maradjon, s így maximálisan érvényesülhessen a Lexus eddigi legerősebb V8-as erőforrásának teljesítménye. Az autó szélesebb keréktárcsákat és abroncsokat, aktív hátsó légterelőt és légbeömlőket, valamint szénszálas szerkezeti elemeket kapott; mindez hűen megfelel a Lexus által alkalmazott "funkcionális szépség" jelzőnek.
A külalak magáért beszél |
- Minden egyes részegységet a teljesítmény szem előtt tartásával formáltunk meg. A motorháztetőn és az első sárvédők hátsó részén kialakított különleges levegőkilépő nyílások egyaránt javítják a motor hűtését és az autó menetstabilitását. Ráadásul olyan agresszív kiállással ruházzák fel a kupét, hogy az embernek azonnal a dinamikus vezetési élmény jut eszébe - avat be a fejlesztés részleteibe Yukihiko Yaguchi, az RC F főmérnöke.
Az RC F elejét a Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsa uralja; a márkajelzés alatt húzódó rácsozat mintáit apró "F" motívumok alkotják. Maga a motorháztető magasabban húzódik, mint az RC esetében, kihangsúlyozva az F modellváltozat erejét és szélességét. Az első lökhárító és sárvédő alatt kialakított légbeömlők, valamint a stratégiai pontokon elhelyezett aerodinamikai stabilizáló lapok karakteres, egyedi megjelenést adnak a modellnek.
Az első sárvédő hátsó részén látható levegőkilépő nyílások alakja egybeolvad a küszöbök vonalával, a trapéz alakban elhelyezett kipufogó-végződések tovább erősítik az autó agresszív stílusát.
Ezt az "arcát" gyakrabban fogják látni az autóstársak |
Az RC F több dizájn-megoldást is megörökölt az LFA sportautótól. Az autó hátsó részéből 80 kilométer/óra tempó fölött kiemelkedő, 40 kilométer/óra sebesség alatt visszazáródó aktív légterelő ideális megoldás arra, hogy a jármű álló helyzetben elegáns kupé-formát mutasson.
A Lexus RC F versenyautós cockpitja illeszkedik a karosszéria stílusához: a műszerek, a kormánykerék, az ülések, a díszítő elemek és a pedálok egyedi kivitelűek. A műszerfalat uraló központi műszeregység információtartalma, színe, és a rajta megjelenő szövegek mérete a négy választható üzemmódtól függően változik.
A tervezők szokás szerint az utasok komfortjára is nagy hangsúlyt fektettek. Az RC F modellváltozatban jelenik meg először a Lexus ovális keresztmetszetű, vastag markolatú kormánykereke az optimálisan elhelyezett fokozatváltó karokkal. A magas támlájú ülések fejtámláját dombornyomású "F" embléma díszíti; a jó oldaltartású ülések úgy ölelik körül az utasok testét, mint a test vonalát követő sportruhák.
Átölel a luxus |
Az 5 literes erőforrással felszerelt kupét az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás (NAIAS) második napján mutatják be sajtótájékoztató keretében.