Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kijelölték a dízelbotrány takarítóját
Francisco Javier Garcia Sanz azonnali hatállyal megkapta az összes jogosítványt a folyamatban lévő ügyek felgöngyölítéséhez, közben a VW elnöke nagyítóval keresi a felelősöket.
Mozifilmekben szoktunk találkozni olyan személyekkel, akik nem ismernek lehetetlent, bármilyen piszkos munka után alapos munkával eltüntetik a kellemetlen utóhatásokat. Ilyesféle takarítói szerepre jelölték ki a tapasztalt menedzsert, aki dízelbotrány kezelését fogja felügyelni. Vezetői pozíciók esetében általában nem szokványos, hogy a feladatot a bejelentést követően azonnal megkapja az illető, esetünkben viszont e sorok írásakor már alighanem új székében ül Francisco Javier Garcia Sanz.
Francisco Javier Garcia Sanz |
Hasonló azonnali helycserével kapott új főnököt a Volkswagen technikai fejlesztési részlege – Frank Welsch a Škodától érkezett annak a Heinz-Jakob Neussernek a helyére, akit elsők között függesztettek fel szeptemberben, a botrány kipattanásakor.
Ami a személyi felelősséget illeti, Hans Dieter Poetsch, a VW csoport elnöke megerősítette, hogy nagyítóval keresik a botrány felelőseit, s nem fognak semmit a szőnyeg alá söpörnie a vizsgálatok során előkerülő kellemetlenségek közül. Az elnök szerint olyan hibás hozzáállás alapozhatta meg a csalást, amely egy szűk kör részéről tolerálta a szabályok kijátszását. Emellett a vállalatcsoport egyelőre meg nem nevezett területén elkövetett személyi hibák és egyes feltárt kiskapuk együttesen eredményezték szerinte mindazt, amiből a dízelbotrány kifejlődhetett. Tovább keresik a hibák pontos okát, bezárják a kiskapukat, tovább keresik a felelősöket – ígérte Hans Dieter Poetsch, aki nem bocsátkozott találgatásba arra vonatkozóan, hogy a kilenc eddig felfüggesztett vezető alkalmazott után vajon találnak-e még gyanús kollégákat a menedzsmentben.
Az Audi ezzel párhuzamosan már meg is találta a megoldást a botrány második hullámában előkerülő, 3 literes motorokat érintő emissziós problémára. Rupert Stadler 7 ezer munkatárs előtt jelentette be Ingolstadtban, hogy egyszerű és ügyfélbarát technikai beavatkozással az USA szabályozásával összhangba tudják hozni az érintett motorokkal szerelt autók károsanyag-kibocsátását. – Minden nappal egy lépéssel közelebb kerülünk a teljes megoldáshoz – fogalmazott bizakodóan a négykarikások első embere.