Gyártók Új célok a Daimlernél: előtérben Kína

Új célok a Daimlernél: előtérben Kína

Panker Gergő | 2015.01.13 13:32

Új célok a Daimlernél: előtérben Kína

A Mercedes egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kínai piacra azzal a céllal, hogy megelőzze a BMW-t és az Audit az egyre fontosabb területnek számító Ázsiai országban.

Hirdetés

A Mercedes-Benz lehet az első prémium gyártó, amelyik az európai és amerikai megjelenés előtt dobhat piacra új modelleket Kinában, miután a vállalat annak érdekében, hogy csökkentse a lemaradását az Audi és a BMW mögött a világ legnagyobb autógyártója címért folytatott harcban, jelentősen megerősítette K+F tevékenységét az ázsiai országban.

A világszintű eladások alapján a három domináns német prémium márka közül főként a másik két gyártóhoz képest visszafogottabb kínai jelenlétének köszönhetően a Mercedes szerepel a leggyengébben. A két rivális, a szűk értékesítési hálózat, illetve a helyben gyártott kompakt szabadidő-autók hiánya miatt a német vállalat sokat szenvedett a múltban a kínai piacon.

A Daimler kínai igazgatói tanácsának tagja - fotó: motortrend.com

Hatalmas beruházás

Az új modellek kínai bemutatása rávilágítana, hogy milyen sokat változtak a prioritások a Daimer számára az elmúlt két év során, amikor is a vállalat rákényszerült, hogy átalakítsa a stagnáló helyi működését, miután a két honfitárs riválisa egymással osztozott a kínai piacon szerzett bevételeken.

– A múltban Kína nem szerepelt az új termékek kezdeti bevezetésének helyszínei között, ami talán a magyarázat lehet arra, hogy miért vagyunk kissé lemaradva – nyilatkozta Thomas Weber, a Mercedes fejlesztési igazgatója az Automotive News Europe-nak a vállalat legújabb dizájnstúdiójának átadásán Pekingben. – Miért ne lehetnénk az elsők valamikor? Jelenleg ez a trend uralkodik, és ez jelentős K+F beruházások nélkül nem valósulhat meg – tette hozzá a fejlesztési igazgató.

Az elmúlt néhány év során a Daimler kinevezett egy igazgatósági tagot, aki kizárólag Kínáért, a helyi eladásokért és terjesztésért felel, felépített egy teljes értékű járműgyárat az országban (az elsőt Németországon kívül), megnyitott 179 új kereskedést, illetve 627 millió euróért 12 százalékos részesedést vásárolt vegyesvállalati partnerében, a BAIC Motorban. A Daimler összesen 112 millió eurót költött a pekingi K+F központjára, ahol 500 mérnök dolgozik azon, hogy a helyileg gyártott modellek megfeleljenek a kínai piac igényeinek.

A Mercedes idén Kínában megkezdi a GLA kompakt szabadidő-autó, a közepes méretű GLK crossover, illetve az E- és C-osztály hosszított tengelytávú modelljeinek gyártását. Egy 1 milliárd eurós beruházásnak köszönhetően még több kompakt fog legördülni a Daimler és a BAIC vegyesvállalati összeszerelő egységében Pekingben. A Mercedes hosszú távú célja, hogy 2015-ig 300 ezer autót értékesítsen Kínában, amelynek kétharmadát helyileg szeretné gyártani.

Növekvő helyi tartalom

Weber nem tett róla említést, hogy melyik fontos Daimler modell debütál majd Kínában, ami mutatja, hogy az elképzelés még gyerekcipőben jár. Egy ilyen lépéshez jelentős helyi tartalomra van szükség, több helyi képesített beszállítóra, illetve tesztközpontra. Itt jön a képbe Weber és csapata: – Egyelőre senki nem foglalkozik ezzel. Egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy új modelleket mutassunk majd be a hamarosan a legfontosabb piaccá váló Kínában, ám először számos körülményt biztosítanunk kell – tette hozzá Thomas Weber.

Többek között a GLA gyártása is hamarosan megkezdődik Kínában

A Daimler nemrégi döntése, hogy 112 millió eurót fektet be a pekingi kutatóintézetébe, szorosan kapcsolódik ezekhez a tervekhez, mivel a sima indítás alapfeltételei a tesztpadok, illetve alaposan ellenőrzött beszállítók. Mindebbe két K+F részleg tartozik a vállalat Peking külvárosában található gyártóegységében, amelyek közösen dolgoznak azon, hogy az ott készülő járművek megfeleljenek a kínai piac igényeinek, a minőségi követelményeknek, illetve az új modellek elindításához létfontosságú új beszállítói kapcsolatok kialakításán. A Kínában 280 beszállítóval rendelkező Mercedes célja, hogy a jelenlegi 60-70-ről 80-90 százalékra növelje a helyi tartalom arányát.

Trendkövetők

Az új K+F központ dizájnstúdióként, illetve a különböző társadalmi trendek előrejelzésén is dolgozik majd. Például, míg a túlméretezett pohártartók kötelező felszereltségnek számítanak az Egyesült Államokban, Kínában sokkal nagyobb szerepet kap a papírzsebkendős dobozok tárolására kialakított rekesz. Egyaránt fontos továbbá a törvényhozás, illetve szabályozások figyelése, kezdve a támogatásoktól, az új hajtásrendszereken át az egyes modelleket érintő károsanyag-kibocsátási célokkal kapcsolatos tárgyalásokig. – Mostantól kezdve Kína fontos szerepet játszik a globális termékfejlesztési folyamatainkban – tette hozzá Thomas Weber.

Kiemelt Partnereink