Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így változtatja meg a hologram az autók kijelzőit
2024.04.20 12:22Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teherautóról töltene e-autókat egy orosz startup
Az orosz L-Charge startup Londonban tervez munkába állítani olyan teherautókat, melyek elektromos autókat tudnak tölteni. Az olyan területeket célozzák, ahol az elektromobilitás iránti érdeklődés egyre nő, a töltési infrastruktúra viszont nem kielégítő.
A vállalat teherautókba szerelt töltői cseppfolyósított földgázzal (LNG), hidrogénnel, vagy a kettő keverékével működik, így nem kell a villamos hálózathoz csatlakoztatni. Az L-Charge alapítója, Dimitry Lashin úgy nyilatkozott, a töltőjük 5-7 perc alatt képes 80 százalékra feltölteni egy elektromos autó akkumulátorát. Azt is elmondta, hogy jelenleg ők kínálják a világ egyetlen, LNG-vel és hidrogénnel működő mozgó töltőjét. A nagyjából ezer elektromos autót számláló Moszkvában napi öt töltési kérelmet fogadnak. A cég az elektromos autózás fellendítését célozza az olyan helyeken is, mint London töltőkkel rosszul lefedett körzetei.
Az ötletet az hívta életre, hogy az elektromos autók térnyerése egyre nő, de a töltési infrastruktúra nem követi ennek ütemét. Lashin szerint az emberek töltési szokásai sem ideálisak, hiszen szerinte, ha egy akkumulátor 98 százalékig fel van töltve, akkor is elkezdi tölteni a tulajdonos, így gyakorlatilag értelmetlenül foglalja el az adott töltőt.
Kis cég, nagy ambíciók
A magánkézben lévő L-Charge 1,5 millió dollárnyi befektetésre tett szert 2021 szeptemberében, és partnereket keres, amelyek segítségével elérheti az évi 2000 legyártott mobil- és telepített töltőt. Lashin elmondta, közel vannak két további lassan elkészülnek két további, töltővel felszerelt teherautóval, amiket Londonba szállítanak majd. Ott egy alkalmazás segítségével vehető majd igénybe a szolgáltatás.
Az LNG-vel működő töltőegységek háromszor kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki egy dízel autó száz kilométerre vetített fogyasztásához képest, de az európai hálózati töltőknél többet. Az L-Charge megoldása 1,5-2-szer drágább is, mint a hálózati opciók – 80 cent körül alakul az ára egy kilowattórányi áramnak. Ha az eszköz sorozatgyártásba kerül, az L-Charge 200 ezer dollárért fogja árulni, és napi 25 elektromos autót lesz képes feltölteni — áll az Autoblog cikkében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!