Gyártók Öt év múlva Kína lehet az első számú villanyautó-piac

Öt év múlva Kína lehet az első számú villanyautó-piac

Biró Csongor | 2014.06.02 12:36

Öt év múlva Kína lehet az első számú villanyautó-piac

A bajor BMW autógyártó előrejelzése szerint a világ legnagyobb elektromos autókat felvevő piaca öt éven belül Kína lesz, miután egyre több töltőállomást telepítenek, valamint a kormányzat a tiszta kibocsátású autók támogatásával kívánja csökkenteni a légszennyezést.

Hirdetés

Karsten Engel a BMW kínai vezetője a Bloomberg hírügynökség sanghaji tudósítójának azt nyilatkozta, miután tárgyalt a metropolisz áramszolgáltatójának vezetőjével, hogy öt éven belül villanyautó-nagyhatalom lesz Kína. A világkiállítás helyszínén hamarosan nyilvános töltőállomásokat adnak, át, de az év végéig a város 46 másik pontjára is telepítenek ilyeneket. - Így, hogy kiépül az infrastruktúra, a BMW is piacra dobja elektromos autóit itt, de természetesen jönnek a többi gyártó modelljei is - tette hozzá az ügyvezető.

BMW i8, a hibrid szupersportkocsi

A BMW i almárkája két elektromos, illetve hálózatból tölthető modellel rukkolt ki, az i8 sportautót a jövő hónapban kezdik értékesíteni Európában, az i3-ast, amelynek még az i8-asnál is több alkatrésze készül Magyarországon, már tavaly november óta forgalmazzák. A BMW így felvette a versenyt a Volkswagennel, a wolfsburgi gyártó szintén két elektromos autó forgalmazását kezdte meg, amelyeket a jövőben több is követ majd. A Volkswagen 2018-ig 15 villamosított modellt vezet be Kínába. A Daimler sem akar lemaradni, a BYD helyi gyártóval közösen építenek villanyautókat, míg a Tesla a múlt hónapban vezette be a Model S modellt az ázsiai országban.

A Tesla saját maga építi ki az infrastruktúrát

A telepített töltők egyelőre csak a BMW, a BYD és a SAIC csoport (VW-partner) által gyártott autókkal illeszthetők össze, a Teslákkal nem. Ez nem okoz gondot Elon Musk cégének, a Tesla saját nagyteljesítményű töltő infrastruktúrát fejleszt Kínában.

A BMW az i3 modellt szeptemberben kezdi értékesíteni hét kínai kereskedésben, a márka idei terve ezer autó, ennél többet egyelőre nem képesek a kínai piacra gyártani, az amerikai megrendelések megszaporodása miatt. Engel azt is elmondta, hogy a BMW idén 400 ezer autója értékesítését reméli Kínában, miután az első négy hónapban várakozáson felül teljesített az autópiacon a márka.

Nem győzik az i3 gyártását

A német autógyártók lelkesedését óvatosan kell kezelni, hisz az egyre növekvő autóeladás egyelőre az olcsóbb autók darabszámát növeli, az elektromos autók állami támogatás mellett is igen drágák. Kínában öt évvel ezelőtt kezdték támogatni a villanyautózást, azóta 70 ezer ilyen jármű vesz részt a forgalomban. A központi kormányzat 2015-re félmillió elektromos autóval számol, másfél év alatt azonban nem valószínű, hogy több mint 400 ezerrel nő a számuk.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink