Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Napelemes furgont tesztelnek Németországban
A tesztelt Streetscooter Work L kisbusz a legnagyobb elektromos furgonok között van DPDHL palettájában. A Street projekt keretében azt vizsgálják, hogy a napelemek által nyert energiát mennyire tudják hasznosítani a járművek.
A tesztelt furgon felületén 15 négyzetméteren összesen tíz fotovoltaikus napelem kapott helyet. Ellentétben más projektekkel, amikor személyautókon tesztelnek napelemeket, ebben az esetben sem színezni, sem pedig ívelni nem kell a modulokat.
A fő kihívást a napelemek összekapcsolása jelenti az autó nagyfeszültségű rendszerével. Ehhez 12 Voltról 400 Voltra kellett állítani a feszültséget, ami nem egyszerű feladat, számos biztonsági kihívással is jár, ám a Street projektben ezeket jól megoldották a szakemberek szerint.
A Continental is részt vesz a projektben
A Street mögött álló konzorcium tagja a Vitesco, az ISFH, az a2-solar, a Meyer Burger, a Jülich, a Helmholtz-Zentrum és hannoveri Leibnitz Egyetem, valamint szorosan együttműködő partner a Continental Engineering Services.
A Vitesco fejlesztette ki a konvertert, amivel a 12 Voltról 400 Voltra való átállás megoldott, míg a Continental a különböző alkatrészek autóba való integrálásáért felelős.
Új szint a napelemes járművek terén
Az említett konvertálás és az integráció a Street projekt legnagyobb vívmánya, hiszen lehetővé teszi a napenergia közvetlen felhasználását az elektromos járműben. Korábban csak 12 Voltos rendszereket, így például a rádiót vagy a légkondicionálót működtették az autókban napenergiával, de a hajtásban nem vett részt az így nyert energia.
A projekt koordinátora, Robby Preibst professzor szerint 5200 kilométer lehet a furgon hatótávolsága az Alsó-Szászországban végzett teszt során, ám délebbi régiókban ennél többet is futhat töltés nélkül a jármű.
A Street projektet a német állam szövetségi szinten is támogatja – írja az electrive.com.