Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden hetedik új autó elektrifikált Németországban
A német hivatalok közzétették az adatokat a 2020-as újautó-eladásokról, azt azonban már korábban is lehetett tudni a részadatokból, hogy mennyi elektromos és plug-in hibrid autó talált újonnan gazdára Európa legnagyobb járműpiacán.
Németország messze az Európai Unió legnagyobb járműpiaca, így az ottani történések az egész kontinens számára érdekesek. A koronavírus-járvány következtében a német piacon is húsz százalék feletti csökkenés volt tapasztalható, ugyanakkor az e-autók népszerűsége nőtt. A német fogalmak szerint az e-autó a tölthető autókat jelenti, tehát a tisztán elektromos és a plug-in hibridek tartoznak ebbe a kategóriába.
A 2019-es 303 ezerről tavaly 394.940-re nőtt az újonnan forgalomba helyezett e-autók száma Németországban. A jelentős növekedés mellett elmondható, hogy a közel 400 ezer e-autó fele plug-in hibrid volt, másik fele tisztán elektromos.
A szegmens piaci részesedése így 13,5 százalékra nőtt a korábbi 8,4-ről, azaz 2020-ban közel minden hetedik új autó elektromos vagy plug-in hibrid volt az országban. A teljes piacot nézve 2,4-ről 3,6 százalékra nőtt az alternatív hajtású autók aránya a hivatalos becslések szerint, ám ebben a fenti kategóriák mellett a földgázzal hajtott járművek is benne vannak – írja az Automobilwoche.
A politika is besegített
A német kormány a közlekedés terén is harcot hirdetett a klímaváltozás ellen, ennek jegyében a tisztán elektromos autók esetében akár 9 ezer euró is lehet a támogatás (közel 3,3 millió forint), míg a plug-in hibrideknél 6750 euróig nőhet az állami hozzájárulás (közel 2,5 millió forint).
A legtöbb e-autó Németországban a Volkswagen terméke, második a Mercedes, majd az Audi jön. A tisztán elektromos autók között szintén a VW vezet, ám itt a Tesla és a Renault következik a sorban.