Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kitilthatja a belső égésű motorokat Ausztria 2030-ra
Az osztrák közlekedésügyi miniszter tervezete szerint 2030-tól csak zéró emissziós személyautókat, motorokat és kisteherautókat lehetne forgalomba helyezni, néhány évvel később pedig a buszokra és a 18 tonnánál nehezebb teherautókra is vonatkozna a tiltás.
Leonore Gewessler, az osztrák Zöldpárt színeiben politizáló közlekedési miniszter terve szerint 2030 után nem sok szerep jutna a belső égésű motoroknak Ausztriában, míg 2035-től már semmilyen járművet sem helyezhetnének forgalomba hagyományos hajtással. A buszoknak 2032-től, a teherautóknak 2035-től kellene zéró emissziósnak lenniük.
A cél, hogy Ausztria 2040-re klímasemlegessé váljon, a fenti rendelet pedig összhangban van az Európai Bizottság terveivel. Ausztria emellett ezer villámtöltőt telepítene az autópályái mellé 2030-ig. Gewessler úgy fogalmazott, hogy „a jövő elektrifikált”.
Kevesebb autó kell
Nem pusztán az osztrák járműpark elektrifikálásáról van szó, a közlekedési miniszter szerint, ha lehetséges, akkor nem egy az egyben kell a mostani autókat elektromosra cserélni, hanem elég lenne kevesebb autó is az osztrák utakra, azaz cél az egyéni mobilitás arányának csökkentése – például a tömegközlekedés fejlesztésével.
Gewessler terve ugyanakkor tényleg csak terv, nem pedig egy kötelező érvényű rendelet, így egyelőre még nem biztos, hogy az évtized végére ekkora zöld fordulat áll be Ausztriában – írja az electrive.com.