Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kitiltaná az EU-ból a belső égésű motorokat a Volvo és az Uber
Összesen 27-en írták alá azt a kezdeményezést, ami arra kéri az Európai Unió döntéshozóit, hogy ne helyezhessenek forgalomba új autókat belső égésű motorral 2035-től. Az aláírók között ott van a Volvo Cars és az Uber is.
A felszólítást aláíró vállalatok szerint egy egyértelmű céldátum jobban ösztönözné a járműgyártó vállalatokat arra, hogy az elektromobilitás felé forduljanak. A kezdeményezést eddig egyedüliként aláíró autóipari OEM, a Volvo Cars márciusban jelentette be, hogy 2030-tól csak elektromos járműveket fog gyártani.
Az EU egyelőre nem fogalmazott meg ennyire konkrét célt. Az egyik ismert dátum 2050, eddigre kell karbonsemlegessé válnia az uniónak. Szintén ismert, hogy 2030-ra a jelenlegi szén-dioxid-kibocsátást minimum az 55 százalékára kell csökkentenie a tagállamoknak.
A kezdeményezést aláíró nagyvállalatok – többek között a Volvo Cars, az Ikea, az Uber, a Vattenfall vagy éppen a Sky – azt szeretnék elérni, hogy 2035-től csak elektromos autókat helyezhessenek forgalomba újonnan az Európai Unió területén.
Világos követelményekre van szükség
Anders Kärrberg, a Volvo Cars fenntarthatóságért felelős vezetője szerint a cég azzal, hogy 2030-tól csak elektromos autókat fog gyártani, az egész járműiparnak szeretne utat mutatni. Ugyanakkor hozzátette, hogy a többieket nagyban segítené, ha világos szabályozások és követelmények határoznák meg ezt az utat.
A 2035-ös tiltás az egyik legfontosabb eleme lenne az EU 2050-re kitűzött céljának elérésében – vélik az aláírók. A tiltás egyébként nemcsak a belső égésű motorokra, hanem a hibridekre is vonatkozna, azaz csak tisztán elektromos autók kerülhetnének forgalomba a céldátumtól kezdődően – írja az Automobilwoche.