Trend Megszórja Európát e-töltőkkel az ABB, jó drága a töltés

Megszórja Európát e-töltőkkel az ABB, jó drága a töltés

autopro.hu/K.Á. | 2020.01.21 11:11

Megszórja Európát e-töltőkkel az ABB, jó drága a töltés

Az ABB svéd-svájci technológiai vállalat az Ionity megrendelésének eleget téve további 324 db 350 kW-os, nagy teljesítményű elektromosjármű-töltőt telepít Európa-szerte. A töltőket a hálózat bővítése második szakaszának részeként 2020 végéig 24 országban kell üzembe helyezni. Az Ionity épp most emelte tarifáját, nem örül az elektromos autósok közössége.

Hirdetés

Az Ionity a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint a Volkswagen Csoport, az Audival és a Porschével együtt alkotott közös vállalkozása. A szolgáltató eddig 202 töltőhelyet nyitott 18 európai piacon. Az Ionity nemrég ünnepelte 200. töltőállomása megnyitását Svájcban, Lully-ben. A nagy teljesítményű új töltőkészülékek csendesebben működnek, illetve kábeleik hosszabbak és önműködően visszahúzódnak, ennek köszönhetően azok soha nem érintkeznek a talajjal, így szennyeződésmentesek maradnak.

Az Ionity 4 kiállásos állomásokat épít, Magyarországon a szolgáltató térképének tanúsága szerint 3 töltőállomás található, 2 az M7-es, egy pedig Bábolnánál az M1-es autópálya mentén.

„Büszkék vagyunk arra, hogy támogatjuk az Ionity-t EV-töltőhálózatának kiépítésében, és nagy örömmel várjuk a velük folytatandó munkát az átfogó, páneurópai, nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítésében. Az Ionity célja, hogy az elektromos járművekkel történő európai, távolsági utazás ugyanolyan vonzó legyen, mint a fosszilis üzemű járművekkel, és szállítási szerződésünk legújabb kibővítésével újabb lépést tettünk e küldetés megvalósítása felé” - mondta Frank Muehlon, az ABB e-mobilitási infrastruktúra-megoldások globális üzletágának vezetője.

2018-ban Európában a plug-in járművek eladása elérte a 408 000 darabszámot, ami 33 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakához képest.

Hidegzuhany

Az elektromos autót használókat viszont meglepetés várta a napokban, mert a szolgáltató bejelentette, hogy január 31-től nem darabáron (töltésenként 8 euró) adja az áramot, hanem kWh-alapú elszámolást alkalmaz. Februártól 0,79 euró (265 Ft) lesz egy kilowattóra, és az áremelés sok felhasználót arra késztetett, hogy billentyűt ragadva engedje ki mérgét. Ez elsősorban a nagyobb teljesítményű akkuval bíró autók tulajdonosainak jelent több kiadást, de egyben azt is jelenti - legalábbis ez is a szolgáltató várakozásai között van - hogy ezentúl csak annyi áramot vételeznek majd az emberek a szupergyors töltőállomáson, amennyi okvetlenül szükséges a továbbhaladáshoz.

Az áremelés egyik nyomós oka a töltőhálózat igencsak befektetésigényes kiépítése. Igaz, az Ionity uniós alapokat is felhasznált ehhez, ám még így is hosszú évekbe kerül a megtérülés, főként akkor, ha az elektromos autók nem a kívánt ütemben terjednek el Európa útjain.

Kiemelt Partnereink