Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól fogynak az elektromos autók Kínában
Úgy tűnik, tényleg felállt a koronavírus-járvány okozta sokkból Kína: idén áprilisban alig adtak el kevesebb autót, mint tavaly. Az elektromos autók részesedése ugyan csökkent a piacon, de így is komoly erősödés tapasztalható a szegmensben az év elejéhez képest.
Az áprilisi autóeladások alapján Kínában helyreállt a rend: mindössze három százalékkal fogyott kevesebb új autó az országban, mint 2019 áprilisában. A pozitív tendencia az elektromos autókra is jellemző, igaz, ebbe a szegmensben 29 százalékkal adtak el kevesebb új autót a hónapban az előző évhez képest.
Az elektromos járművek részesedése 4,2 százalék a kínai autópiacon, ez 191 ezer eladott autót jelent 2020-ban. Ebből 61 ezer elektromos autó áprilisban talált gazdára.
Nem a Tesla a legnépszerűbb
Meglepő, de nem a Tesla Model 3 fogyott a legjobban Kínában áprilisban. Ebből a típusból 4312 darabot adtak el, míg a BYD Qin Pro 5096 eladott példánnyal büszkélkedhet. Éves szinten magasan a Tesla Model 3 vezet 21 056 eladott autóval, a BYD Qin második 13 486 darabbal.
Akár áprilist, akár az egész eddigi idei évet nézzük, a GAC Aion S a harmadik legnépszerűbb elektromos autó: áprilisban 3586 darab talált belőle gazdára, míg 2020-ban összesen 10 624 – írja az InsideEVs.
A legnépszerűbb európai gyártó a BMW, az 530Le áprlisban a hatodik, 2020-ban eddig a negyedik legnépszerűbb elektromos autó volt Kínában, 2575 illetve 8113 eladott autóval. A első húszba a VW Passat plug-in hibridje került még be, mely éve szinten a 15., áprilisban viszont 13. volt a népszerűségi listán.