Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Intelligens légkondicionáló technológiát dobott piacra a Hyundai
Légkondicionáló technológiát fejlesztett ki a Hyundai Motor Group a járművek levegőminőségének és az utastér kellemesebb környezetének megteremtése érdekében.
A márkacsoport három új technológiát mutatott be, miután megnövekedett az igény a járművek levegőminőségének javítás iránt. Az „After-Blow”, a „Multi-Air Mode” és a „Fine Dust Indicator” funkciókat először néhány koreai modellben vezetik be, majd később a többi piacon is telepítik a Hyundai, a Kia és a Genesis modellekbe.
After-Blow funkció
Az „After-Blow” technológia a párologtató berendezésben segíti a kondenzvíz gyorsabb száradását – ezzel megelőzve a penész képződését a légkondicionáló rendszerben, ami melegebb időben kellemetlen szagokat okozhat az utastérben.
A motor leállítását követően a kondenzvíz körülbelül 30 perc alatt szárad fel normál körülmények között. Az új funkciónak köszönhetően ez az idő 10 percre csökken – a légkondicionáló rendszer ezen idő alatt lehetővé teszi a levegő beáramlását kívülről, megakadályozva a páratartalom felhalmozódását a járműben.
A technológia intelligens akkumulátor-érzékelőt alkalmaz az akkumulátor töltöttségének ellenőrzése érdekében. Ha az elemnek túl alacsony az energiaszintje, a rendszer automatikusan leáll, ezzel megakadályozva az akkumulátor lemerülését. Emellett akkor is kikapcsol a rendszer, ha a légkondicionáló berendezést egy bizonyos ideig nem használták, vagy ha a külső hőmérséklet alacsony.
Multi-Air Mode technológia
A „Multi-Air Mode” több szellőzőnyílást használ a légkondicionáláshoz és a fűtéshez, így kellemesebb környezetet teremt az utastérben. Amikor ez az üzemmód be van kapcsolva, a levegő az alap szellőzőnyílások mellett az ülésekhez újonnan hozzáadott többszellőzős nyílásokból áramlik be az utastérbe. A levegő mennyisége ugyanakkora marad, de szétszóródása csökkenti a közvetlen, durva beáramlást.
Fine Dust Indicator üzemmód
A „Fine Dust Indicator” valós időben méri az utastérbe beáramló levegőt és a jármű digitális rendszerén keresztül információkat biztosít a vezető számára a levegő minőségéről. Az jelzőberendezés színek szerint jeleníti meg az ultrafinom részecskék koncentrációját és szennyezettségi szintjét – a kék szín a 0 –15 mikrogramm / köbmétert, míg a vörös szín a 76 mikrogramm / köbméter vagy az annál magasabb értékeket jelzi.
Ha az ultrafinom részecskék szintje meghaladja a 36 mikrogramm / köbmétert, a rendszer automatikusan beindítja a légtisztító üzemmódot. Ha a levegő minősége nem javul, a funkció figyelmezteti a jármű vezetőjét a légkondicionáló szűrőinek cseréjére vagy a szennyezett ülések és szőnyegek tisztítására.