Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Innovatív jövőkép előtt áll a légi közlekedés
Ugyan személyesen nem lehetett meglátogatni a kiállítást, a virtuális térben mégis megtartották a Farnborough Nemzetközi Airshow néhány héttel ezelőtt. Az online rendezvény középpontjában a légi közlekedés jövője állt. A vállalatok a válság okozta új kihívásokról, az innovatív stratégiákról és a várható jövőképről beszéltek, az Egyesült Királyság helyzetét kiemelve.
Az Airbus vezérigazgatója, Guillaume
Faury a koronavírust a legsúlyosabb válságként emlegeti a
polgári légi közlekedés történetében. A szakember szerint a
kockázati forgatókönyvek egyikében sem szerepelt egy ilyen, vagy
ehhez hasonló krízishelyzet. A légi társaságoknak egy olyan
bizonytalan helyzethez kellett és továbbra is kell alkalmazkodniuk,
mely akár évekig is eltarthat. Faury elmondta, hogy a vírus hatása
valószínűleg még 3-5 évig is érezhető lesz a szektorban.
Kicsivel optimistábban nyilatkozott a
jövővel kapcsolatban a legtöbb kis- és középvállalkozás,
melyek szerint a következő évben még ugyan érezhető lesz a
válság, de 2022-től enyhe növekedésre számítanak a vállalatok.
Andrew Mair, a Midlands Aerospace Alliance vezérigazgatója szerint
2020-ban még egészen biztosan küzdeni fognak a szektorban,
2021-től azonban a vállalatok újult erővel foghatnak neki a
járatok elindításának és a fejlesztéseknek.
Milyen intézkedések kellenek a
továbblépéshez?
A vállalatok által választott
legnépszerűbb stratégiák a diverzifikáció és a beruházás.
A birminghami székhelyű AE Aerospace
például kiváló minőségű, precíziósan megmunkált
alkatrészeket szállít a kutatás és a fejlett mérnöki piacok
számára. Mivel néhány évvel ezelőtt a vállalat belevágott
üzletének növelésébe, a vírus okozta helyzet nem érinti
annyira súlyosan, mint más vállalatokat. Peter Bruch ügyvezető
igazgató elmondta, hogy a vállalat igyekszik kihasználni minden
rendelkezésre álló lehetőséget annak érdekében, hogy
megerősödve kerüljön ki a válságból.
Idén folytatták az új
berendezésekbe, szoftverekbe, képzésekbe és hálózatba történő
befektetéseket és fejlesztéseket. Emellett ügyfélközpontú
szolgáltatásokat teremtettek meg és hatalmas energiát fektettek a
projektmenedzsment fejlesztésébe. A vállalat belefogott egy új,
ötéves terv kidolgozásába is, amely magában foglalja az új
piacokra való diverzifikációt és az export növelését egyaránt.
A Produmax vállalata a válság idején
orvosi eszközök gyártásába kezdett. Mandy Ridyard pénzügyi
igazgató elmondta, hogy a professzionális mérnöki megoldásokkal
foglalkozó cég a válság kitörését követően úgy döntött,
hogy diverzifikálja termékportfólióját és ezáltal nagyobb
hangsúlyt fektet az energia és a vírus elleni védekezést
támogató szektorra.
Az Aero Services Global beszállítói
vállalat pedig új technológiákba fektet be, ezáltal felgyorsítja
az innovatív fejlesztéseket a már meglévő piacain, egyúttal
pedig új piacokra is könnyebben be tud lépni. Így például
orvosi eszközök és más alkatrészek termelésébe is befektet a
cég.
A Tiszta Ég környezetbarát programról
A vállalatok beruházásai mellett a
kormány is támogatja a légi közlekedést, különösen a
környezetbarát megoldásokat támogatva. Alok Sharma
vállalkozásügyi miniszter bejelentette, hogy a kormány 400 millió
font összegű támogatást biztosít a csúcstechnológiás
beruházások számára.
A beruházásban részesülő projektek
között szerepel például a Rolls-Royce, mely nagy teljesítményű
motorokat; az Airbus, mely új szárnyakat; a Williams Advanced
Engineering, mely rendkívül könnyű súlyú anyagokat; valamint a
Safran Electrical & Power, mely energiahatékony elektromos
alkatrészeket fejleszt.
Emellett nemrégiben bejelentették a
„FlyZero” kezdeményezést is, amelynek célja a zéró
szén-dioxid-kibocsátású repülőgépek fejlesztése. Az eddigi
fejlesztések nagy része a hibrid-elektromos repülőgépek
gyártására koncentrált.
Mire lehet még számítani?
Minden vállalkozásnak nagyfokú
bizonytalansággal és a kiszámíthatatlan jövőképpel kell
számolnia jelenleg – ez pedig különös kihívást jelent a légi
közlekedés szereplői számára, hiszen a szektor hosszú
életciklusú termékekkel foglalkozik, melyek maguk is hosszú
átfutási idővel rendelkeznek.
Tony Wood, a Meggitt vezérigazgatója
szerint szükség van egy globális, fenntartható repülési
hálózatra, amely összeköti az embereket, a vállalkozásokat és
a gazdaságokat, emellett biztos hátteret nyújt a globális
kereskedelem számára is. Mindennek pedig fenntartható módon kell
történnie. A szakértő elmondta, hogy a belföldi járatok és
egyes közepes távú útvonalak Európában, az Egyesült Államokban
és Ázsia egyes részein már pozitív jeleket mutatnak. A távolsági
járatok azonban továbbra is gyengén teljesítenek.
A környezetbarát technológia mellett a repülés jövője az utasok hajlandóságán és bizalmán is múlik. A felmérések kimutatták, hogy az emberek nemcsak a fedélzeten, de a reptereken is ugyanolyan nagyfokú egészségügyi biztonsági intézkedéseket várnak el a kialakult helyzetben. Ez önmagában számos új lehetőséget kínál a gyártók számára innovatív, „érintés nélküli” megoldások és antimikrobiális anyagok fejlesztésére – olvasható a The Manufacturer oldalán.