Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így lép ki a hagyományos járművek világából a GM
A texasi székhelyű Volcon elektromos terepjárműveket gyárt, elsősorban UTV-ket, tehát olyan járműveket, amikkel kirándulni vagy dolgozni lehet a nehéz terepeken – de nem annyira a közúton. A startup minden modelljét a General Motors hajtásláncával szereli fel.
A Volcon olyan két- és négykerekű elektromos járműveket kínál terephasználatra, amelyek a GM akkumulátormoduljaival és egyéb elektromos hajtásrendszer-alkatrészeivel vannak felszerelve. A vállalat idén nyáron mutatta be a Stag nevű modelljét, ami az első négykerekű a kínálatában – korábban ugyanis csak elektromos terepmotorokat gyártott.
A startup termékei nem olyan elektromos városi terepjárók vagy pickupok, amelyek közvetlen versenyben állnak a GM járművekkel, hanem UTV-k, azaz inkább munkára, de akár szabadidős tevékenységre használható terepjárók, amiknek méretükhöz képest nagy a rakterük.
A Volcon akkumulátormodulokat és „számos támogató komponenst a GM-től” rendel meg. Ezeknek az összetevőknek a részletei azonban még nem ismertek.
Jövő évi debütálás
A Volcon első négykerekűje, a Stag a tervek szerint 2023-ban jelenik meg az Egyesült Államok piacán, ára 39.999 dollárnál kezdődik. A négyüléses autó akkumulátorának energiatartalma 42 kilowattóra, teljesítménye 93 kilowatt. A jármű hatótávolsága 161 kilométer, bár nyilván nem a végsebességen, azaz 129 kilométer/órás tempón használva.
A Stag – az UTV-knél megszokott, de az akkumulátoros elektromos járművek esetében szokatlan módon – mechanikus összkerékhajtású lesz. Amint a hátsó kerekek elvesztik a tapadást, szükség szerint a hajtóerőt az első kerekekre is továbbítják. A Volcon mellőzte a második villanymotort az első tengelyen.
Széles körben használható
A szabadidős vezetés mellett a Stag nehezen elérhető területekre való szállításra is alkalmas – amennyiben a távolságok nem túl nagyok. A hátsó ülések lehajtásával a jármű raktere akár 736 liter is lehet. A hasznos teher 703 kilogramm, a vontatási kapacitás 907 kilogramm – írja az electrive.com.
„A General Motors autógyártóból platforminnovátorrá változott, méretezhető architektúrájával, amelyet úgy terveztek, hogy felgyorsítsa az elektromos járművek elterjedését a különböző iparágakban és terméktípusokban” - mondta Travis Hester, a GM elektromos járművekkel foglalkozó üzletágának alelnöke hozzátéve, hogy a Volconnal való közös munka is jó példa a GM terveire, valamint bemutatja a platform rugalmasságát és a hagyományos járműveket jóval meghaladó lehetséges alkalmazásokat is”.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!