Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénnel hajtott vonatokat akar a német állam
Németországban komolyan gondolják, hogy a hidrogénnel hajtott vonatoké lehet a jövő. Ennek jegyében már olyan szabványokon dolgoznak, amik segítségével könnyebben forgalomba állíthatók az ilyen vonatok. Eddig az autóipari szabványok szerint jártak el a hatóságok a hidrogénes vonatok esetében.
A TÜV Rheinland a német szövetségi szinten működő vasúti engedélyeztető hatóság alá tartozó vasúti közlekedést kutató központ. Az egy évig futó projektben a TÜV feladata, hogy a hidrogénnel hajtott vonatok számára specifikus szabályokat és kritériumokat dolgozzon ki, amiknek köszönhetően gördülékenyebben állíthatnak forgalomba Németországban hidrogénes vasúti járműveket.
Első lépésben minden létező, nemzeti és nemzetközi szabályozást megvizsgálnak a szakemberek a területtel kapcsolatban, ezt követően kidolgozzák a német viszonyoknak megfelelő szabályrendszert.
Szükség van a vasúti fejlesztésekre
Németországban a vasútvonalak negyven százaléka dízelüzemű, ezek modernizálása pedig lassan zajlik. Viszonyításképpen érdemes megjegyezni, hogy Magyarországon 2019-ben meghaladta a villamosított vonalak aránya a negyven százalékot, illetve jelenleg is folyik a felsővezeték kiépítése a Balaton északi partján, a 29-es vonalon.
A világon Svájc áll a legjobban a vasútvonalak villamosításával, az országban szinte minden vonalat villamosítottak, csak néhány mellékvonalon van szükség dízelvontatásra.
Egyre jobban terjednek az alternatív hajtású vonatok
A hidrogénnel hajtott vasúti járművek szabályozására tényleg szükség van Németországban, hiszen egyre több hidrogén üzemanyagcellás vonatot tesztelnek Európában. Az Alstom Cordia iLint ilyen járműveit Hollandiában már használják is, de Németország mellett Ausztriában, Olaszországban és Nagy-Britanniában is zajlanak tesztek.
Az electrive.com cikke szerint a német szabványok kidolgozásában nemzetközi szakembergárda vesz részt.