Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatótávolság-növelésen dolgozik a Bosch, a Porsche és a Fraunhofer triumvirátusa
A SiCeffizent projekt központi eleme a szilícium-karbidból készült félvezetők hűtése, aminek köszönhetően hatékonyabbá válnak az áramátalakítók. A hatékonyságon az is javít, hogy szilícium helyett szilícium-karbidot használnak.
A szilícium-karbidból készült átalakítók drágábbak, ezért hiába hatékonyak, a Bosch és a Porsche úgy döntöttek, hogy minél kevesebbet fognak ezekből használni egy-egy járműben. Ez a lépés új kihívást okozott, ugyanis azzal, hogy több energia jut egy inverterre, a túlmelegedés veszélye is nagyobb lett, ezért fontos a hűtés.
A hatékony hűtés érdekében teljesen új, újratervezett hűtési rendszert alkottak az áramátalakítókhoz. Ez főleg gyorsításkor, nagy sebességnél számít sokat: Eugen Erhardt, a projekt felelőse szerint hat százalékkal is növelhető az elektromos autók hatótávolsága ezzel az átalakítással.
3D nyomtatással készült hűtő
Eddig az invertorok hűtése viszonylag nagyméretű, nehéz hűtőbordákkal történt. A Fraunhofer fejlesztésének köszönhetően ezek a hűtők additív gyártással (3D nyomtatással) készülnek, így sokkal vékonyabb fémlemezekre van szükség.
A következő hónapokban az új átalakítót a Bosch és a Fraunhofer közösen fogja tesztelni, míg a Porsche alkalmazni is fogja új autóiban a terméket, amit azonban még tovább kell optimalizálni – írja az electrive.com.