Trend Hatótávolság-növelésen dolgozik a Bosch, a Porsche és a Fraunhofer triumvirátusa

Hatótávolság-növelésen dolgozik a Bosch, a Porsche és a Fraunhofer triumvirátusa

autopro.hu/P.B. | 2021.05.07 06:18

Hatótávolság-növelésen dolgozik a Bosch, a Porsche és a Fraunhofer triumvirátusa

Fotó: Fraunhofer

A SiCeffizent projekt központi eleme a szilícium-karbidból készült félvezetők hűtése, aminek köszönhetően hatékonyabbá válnak az áramátalakítók. A hatékonyságon az is javít, hogy szilícium helyett szilícium-karbidot használnak.

Hirdetés

A szilícium-karbidból készült átalakítók drágábbak, ezért hiába hatékonyak, a Bosch és a Porsche úgy döntöttek, hogy minél kevesebbet fognak ezekből használni egy-egy járműben. Ez a lépés új kihívást okozott, ugyanis azzal, hogy több energia jut egy inverterre, a túlmelegedés veszélye is nagyobb lett, ezért fontos a hűtés.

A hatékony hűtés érdekében teljesen új, újratervezett hűtési rendszert alkottak az áramátalakítókhoz. Ez főleg gyorsításkor, nagy sebességnél számít sokat: Eugen Erhardt, a projekt felelőse szerint hat százalékkal is növelhető az elektromos autók hatótávolsága ezzel az átalakítással.

3D nyomtatással készült hűtő

Eddig az invertorok hűtése viszonylag nagyméretű, nehéz hűtőbordákkal történt. A Fraunhofer fejlesztésének köszönhetően ezek a hűtők additív gyártással (3D nyomtatással) készülnek, így sokkal vékonyabb fémlemezekre van szükség.

A következő hónapokban az új átalakítót a Bosch és a Fraunhofer közösen fogja tesztelni, míg a Porsche alkalmazni is fogja új autóiban a terméket, amit azonban még tovább kell optimalizálni – írja az electrive.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink