Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Mindentudó a mesterséges intelligencia?
2024.04.23 04:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatótávolság-növelésen dolgozik a Bosch, a Porsche és a Fraunhofer triumvirátusa
A SiCeffizent projekt központi eleme a szilícium-karbidból készült félvezetők hűtése, aminek köszönhetően hatékonyabbá válnak az áramátalakítók. A hatékonyságon az is javít, hogy szilícium helyett szilícium-karbidot használnak.
A szilícium-karbidból készült átalakítók drágábbak, ezért hiába hatékonyak, a Bosch és a Porsche úgy döntöttek, hogy minél kevesebbet fognak ezekből használni egy-egy járműben. Ez a lépés új kihívást okozott, ugyanis azzal, hogy több energia jut egy inverterre, a túlmelegedés veszélye is nagyobb lett, ezért fontos a hűtés.
A hatékony hűtés érdekében teljesen új, újratervezett hűtési rendszert alkottak az áramátalakítókhoz. Ez főleg gyorsításkor, nagy sebességnél számít sokat: Eugen Erhardt, a projekt felelőse szerint hat százalékkal is növelhető az elektromos autók hatótávolsága ezzel az átalakítással.
3D nyomtatással készült hűtő
Eddig az invertorok hűtése viszonylag nagyméretű, nehéz hűtőbordákkal történt. A Fraunhofer fejlesztésének köszönhetően ezek a hűtők additív gyártással (3D nyomtatással) készülnek, így sokkal vékonyabb fémlemezekre van szükség.
A következő hónapokban az új átalakítót a Bosch és a Fraunhofer közösen fogja tesztelni, míg a Porsche alkalmazni is fogja új autóiban a terméket, amit azonban még tovább kell optimalizálni – írja az electrive.com.