Trend Gyorsabban kerülnek piacra a vezetést segítő rendszerek a ZF fejlesztésével

Gyorsabban kerülnek piacra a vezetést segítő rendszerek a ZF fejlesztésével

autopro.hu/D.Á. | 2021.07.25 08:19

Gyorsabban kerülnek piacra a vezetést segítő rendszerek a ZF fejlesztésével

Fotó: ZF Friedrichshafen AG

A fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) validációja hosszú folyamat lehet a sok biztonsági szempont miatt, a folyamatot azonban jelentősen felgyorsítható valós tapasztalati úton gyűjtött adatokon alapuló virtuális validációval

Hirdetés

A ZF egy új, adatalapú, mesterséges intelligenciát használó szolgáltatást mutatott ADAS.ai néven. A digitális csomag segít az autógyártók és Tier 1-es beszállítók fejlett vezetéstámogatói rendszereinek fejlesztésében. Az ADAS.ai a több szenzor különösen nagy felbontású jelének összehangolása útján keletkező adatmennyiségen alapszik. Az adatok a Level 2+ szintű fejlett vezetéstámogató rendszerek validációjához szükséges levezetett távolságok, közlekedési helyzetek során keletkeznek, és az izraeli Cognata céggel közösen szabadalmaztatott mesterséges intelligencia alakítja őket az új, fejlesztés alatt álló és validálásra váró szenzorok által befogadni képes bemeneti jelekké.

Valóság és szimuláció új kapcsolata

Az ADAS.ai felhőalapú technológia, és jelentős gazdasági és minőségbeli előnyöket kínál a hagyományos fizikai és szimulációs mérnöki tevékenységhez és validációs folyamathoz képest. A valóságban, vezetés közben nyert adatokat a digitális fejlesztés számos pontján hasznosítva jelentősen nő a folyamat hatékonysága. A ZF – felmérve ügyfeleik és a szabályozó szervek igényeit – valódi, mért adatokra támaszkodik, és elejétől a végéig felügyeli a validációs procedúrát.

Christophe Marnat, a ZF elektronikáért és ADAS rendszerekért felelős alelnöke szerint cége rendszerével az autógyártóknak nem lesz szükségük tesztpilóták sokaságára, se millió dolláros befektetésekre, mert az ADAS.ai összekapcsolja a fizikai és virtuális világot, mindkettőt valós adatokra alapozva. A ZF célja, hogy módszerük a virtuális mérnöki tevékenységre elterjedjen a Tier 1-es ADAS beszállítók körében. A ZF a töréstesztekhez hasonló működést képzel el, ahol még az első prototípus autó elkészülése előtt készül digitális validáció. Az ADAS.ai rendszer a ZF szerint ebben tud segíteni, miközben 20 százalékot takarít meg időben és költségekben.

Felgyorsíthatja a fejlesztések piacra kerülését

A ZF rendszere a mesterséges intelligencia, önvezetés és fejlett vezetéstámogató rendszerek specialistájával, a Cognata vállalattal közösen készült. A Cognata mesterséges intelligenciája Danny Atsmon vezérigazgató elmondása szerint segít átültetni valós tesztekből származó adatokat új, Level 2+ szintű vezetéstámogató rendszerekkel ellátott autókba, így azok működése virtuálisan is validálható.

A ZF a világ legnagyobb, autókba épített kamerákat gyártó vállalataként komoly tapasztalattal rendelkezik a vezetéstámogató rendszerek hardveres és szoftveres fejlesztésében, autógyártók kész rendszereinek validálásában és a nemzetközi előírásokat teljesítő rendszerek dokumentálásában. A két cég közös munkája jelentősen felgyorsíthatja a vezetéstámogató rendszerek piacra kerülését. A biztonságot és megbízhatóságot az garantálja, hogy a fejlesztések nagy mennyiségű, valós tapasztalati adatra épülnek, és nem a csupán virtuális szimulációk eredményei.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink