Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Mindentudó a mesterséges intelligencia?
2024.04.23 04:23Végre kiderült, milyen nevet kap a BYD elektromos pick-upja
2024.04.22 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezért kulcsfontosságúak az adatok a digitális átalakulásban
A vállalatóriások egymást követően egészítik ki profiljukat és válnak rendkívül hatékony hozzáadott értéket képviselő szolgáltatókká egyaránt. Azok a cégek, melyek sikeresen működnek, nemcsak az adatok értékét mérik fel, de azokat stratégiai eszközként is képesek felhasználni.
A legfontosabb kérdés, melyre választ kell találni a vállalatoknak, hogy az üzleti döntések átalakításához és a digitális átalakulás felgyorsításához hogyan lehet megérteni, kezelni és felhasználni az egyre növekvő adatmennyiségeket. Kulcsfontosságú felismerni az adatok értékét, a meglévő adattartalmak helyét, valamit hogy miként lehet irányítani és az üzleti életben széles körben elérhetővé tenni a felsoroltakat.
A kérdésekre a választ a Manufacturing Innovation Summit 2020 virtuális csúcstalálkozón foglalták össze. A megbeszélésen azokat a bevált módszereket tárták fel, amelyek segítenek a gyártóknak megérteni, hogyan lehet teljesíteni az adatközpontú digitális átalakulást. A virtuális ülések két vezető szakértője Greg Hanson, az Informatica európai, közel-keleti és afrikai üzletágának alelnöke, valamint Giovanni Milani, a Cognizant igazgatója voltak.
Adatstratégia felépítése
A hatékony adatstratégia létrehozásának és elindításának a kulcsa három tényezőből áll – szponzorálás, szabványosított platform és erőteljes irányítás. Greg Hanson szerint a szponzorálás létfontosságú, emellett a stratégia sikeres bevezetése megköveteli a szervezet egészével való kapcsolattartást és az adatok felelősséggel történő kezelését.
Az igazgatósági szintű szponzorálás és a vállalati szintű elkötelezettség együttes megvalósításában egy, még meglehetősen új felső vezető segíthet – az úgynevezett Chief Data Officer (CDO), aki a magas szintű adatelemzésben támogatja a vállalatokat. A szakértők feladata az adatstratégiák kiépítése és hatékonyságának figyelemmel kísérése, valamint a modern, felhőalapú architektúrák bevezetése.
Mivel számtalan technológiai lehetőség áll rendelkezésre a felhőben, a vállalatoknak vigyázni kell a digitális átalakulásuk és adatkezelésük hatékonyságára, mely könnyen széteshet a digitális térben. Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében Hanson mesterséges intelligencia-alapú platform szabványosítását javasolja a vállalatoknak – ez mindenki számára hozzáférést biztosít az adatokhoz, de pozíciótól függően eltérő módon.
A megfelelő adat- és folyamatirányítás elősegíti a magas színvonalú adatkészletek létrehozását és fenntartását, valamint az adatok szervezeten belüli önálló áramlását.
A közös csapdák elkerülése
Giovanni Milani szerint számtalan ellentmondás merülhet fel egy szervezet átalakulása során, melyeknek a kezelése a kulcs a sikeres digitális átalakuláshoz.
Ilyen ellentmondásos helyzetek például az alulról felfelé irányuló, folyamatosan fejlődő folyamatinnováció szembenállása a felülről lefelé tartó tervezési gondolkodással, vagy a lokalizált gyártóhelyek szembenállás a mega-gyárakkal. Emellett a digitális átalakulási stratégiát vezető személyek a különböző üzleti egységek kifogásaival állhatnak szemben, a helyi folyamatvezetőnek pedig gyakran nagyon különböző elképzeléseik és céljaik lehetnek, mint az üzleti vezetőknek.
Az ellentmondásos helyzeteket és kérdéseket pedig nem lehet elszigetelten kezelni. Ennek érdekében szükség van a vállalkozás összehangolására és a vállalat tagjainak ösztönzésére abban, hogy azonos érdekeket képviseljenek és ugyanabba az irányba tartsanak.
Kézzelfogható üzleti eredmények létrehozása
Mint minden üzleti fejlesztési projekt esetében, a szervezet digitális átalakulásának is összhangban kell állnia a vállalat meghatározott küldetésével és céljaival a mérhető eredmények és a befektetésarányos megtérülés megteremtése érdekében.
Ezek a célok lehetnek környezeti, pénzügyi, hatékonysági, piaci növekedési vagy minőségalapúak – a sajátosságoktól függetlenül nyilvánvaló, hogy a célok új módon történő elérésének óriási értéke az adatokban rejlik. Az adatok és a digitális technológiák betekintést nyújtanak és lehetővé teszik ezen célok gyorsabb és könnyebb elérését.
Greg Hanson megjegyezte, hogy az adatokhoz kapcsolódó befektetésarányos megtérülés elérésének két módja van – taktikai és stratégiai. A taktikai megközelítésre példa lehet egy adott alkalmazáshoz vagy adattárolóhoz kapcsolt adattisztítás – olyan, amely támogatja a kimenő marketinget vagy az ügyfélkapcsolat-kezelést. Az adattechnológia taktikai telepítése gyorsan megmutathatja a megtérülést az ismétlődések eltávolításával és az általános adatminőség javításával, ami jobb eladási lehetőségeket és jobb felhasználói élményt eredményez.
A stratégiai megközelítés magában foglalja a szabványosított platform bevezetését, valamint az adattér egészében történő adatminőség és adatirányítás biztosítását. Emellett olyan adatmérnökök és tudósok is részt vesznek a folyamatban, akik segítenek az adatok megértésében és választ adnak az osztályvezetők és csoportvezetők kérdéseire – ugyanis hiába adott a hozzáférés a hatalmas mennyiségű adatokhoz, a legtöbben nem tudják felmérni, hogy közülük melyek hasznosak és hogyan lehet őket összekapcsolni a digitális stratégiával – olvasható a The Manufacturer oldalon.