Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos munkagépekbe fektet a Hyundai
Összefogott a Hyundai Motor Groupba tartozó, munkagépeket készítő Hyundai Construction Equipment, az autógyártó Hyundai Motor Company és az alkatrészgyártó Hyundai Mobis, hogy együtt fejlesszenek hidrogénhajtású munkagépeket. A hidrogénbe fektetés mellett a Hyundai Construction Equipment nemrég az elektromos targonca kínálatát is frissítette.
A három vállalat hidrogénnel üzemelő targoncákat, illetve közepes-nagyméretű markológépeket kíván fejleszteni az elkövetkező években. Az első exkavátor tesztjei már idén elkezdődhetnek, a sorozatgyártása várhatóan pedig 2023-ban fog elindulni.
Energiatakarékosabb targoncák
A Hyundai Construction Equipment targoncákat gyártó divíziója, a Hyundai Material Handling nemrég több változtatást is végzett a háromkerekű villanyhajtású targoncáin. A három verzióban kapható járműveket új inverterrel, a Schabmüller által készített új motorokkal, valamint új ZF hajtáslánccal látták el. A targonca mozgatását végző két motor egyenként 5,4 kilowatt, míg a villa emelését ellátó egység 14,9 kilowatt teljesítményt képes leadni. Az új inverternek köszönhetően az erősebb motorok ellenére csökkenteni sikerült az energiafogyasztást.
A sorrendben 1500, 1800 és 2000 kilogramm teherbírású 15BT-9U, 18BT-9U és 20BT-9U modellek új, elektromos kormányrendszere 33 százalékkal csökkenti az energiafelhasználást. A típusok ólomsavas és lítium-ion akkumulátorokkal is választhatóak. A 15BT-9U modellek maximálisan 602 amperórás ólomsavas, valamint 376 amperórás lítium-ion akkumulátorokkal, míg a 18BT-9U és 20BT-9U típsuok legfeljebb 750 amperórás ólomsavas, illetve 470 amperórás lítium-ion egységekkel választhatóak.
A négykerekű modellek ugyancsak rendelhetőek lítium-ion akkumulátorokkal is. A 2500 kilogramm teherbírású 25B-9U-hoz maximálisan 720 amperórás, míg a 3500 kilogramm kapacitású 30B-9U és 35B-9U változatokhoz legfeljebb 900 amperórás ólomsavas akkumulátor kérhető. A három típushoz elérhető lítium-ion energiatároló egység elektromos tárolókapacitása 564 amperóra.
A kényelem is fontos
Mind a hat targonca akkumulátorai cserélhetőek, ezáltal a töltés idejére nem kell azokat kivonni a munkából. Ettől még az akkumulátorok járműben töltése természetesen továbbra is adott. A fejlesztők a praktikum mellett a vezetők kényelmére is gondoltak, ugyanis a targoncák fűtött kabinokkal is rendelhetőek – írta meg az electrive.com.