Trend Ebből látszik, hogy göröngyös még az elektromos meghajtás útja

Ebből látszik, hogy göröngyös még az elektromos meghajtás útja

autopro.hu/H.J. | 2020.02.25 05:33

Ebből látszik, hogy göröngyös még az elektromos meghajtás útja

Fotó: fr-fr.facebook.com/pg/eptender

Különös megoldást talált egy francia startup cég az elektromos személyautók hatótávolságának javítására – vonóhorogra akasztható akkumulátor-pótkocsikat dob piacra.

Hirdetés

Minden elektromos modellt vásárló ügyfélnek szembesülnie kell azzal, hogy ha nagyobb távolságot szeretne megtenni, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia a nagyobb akkumulátorcsomagért. Az EP Tender párizsi startup különös megoldást talált a problémára – akkumulátor-pótkocsit tervezett, melyet az elektromos modellek utánfutóként húzatnak maguk után.

Nem állítjuk, hogy pont ebbe az irányba halad az elektromos forradalom állítólag kikövezett útja, mindenesetre a francia cég ráérzett a technológiai valóság és a fogyasztói igények közötti szakadékban rejlő lehetőségre. Valójában nem történhetett más, csupán kiszámolták, hogy Párizsból mennyi időt vesztegetve lehet lejutni nyaralni az Azúr-partra. Mivel a Párizs-Marseille közötti 770 kilométer ma még barátok között is minimum egy köztes töltéssel teljesíthető, az akkus pótkocsinak igenis van létjogosultsága, egészen addig, amíg a töltőinfrastruktúra vagy a pakkok energiasűrűsége nem növekszik.

Egész hálózatot építenének ki

A vállalat elképzelése, hogy bérelhető pótkocsikat telepít meghatározott helyszíneken. Az autóknak csak félre kell húzódni, a pótkocsit azután gond nélkül hozzá lehet kapcsolni a jármű hátuljához – 60 kilowattóra plusz energiát biztosítva. A maximális bérleti díj 34 euró körül lesz pótkocsinként. A startup eredetileg belső égésű motorral felszerelt pótkocsit, valójában aggregátort tervezett, így a tisztán elektromos autókból hibrideket csináltak. Jelenleg 20 ilyen gép működik is, Renault Zoe és Kangoo modellekhez kapcsolva. De mivel az akkumulátorok sokat fejlődtek az elmúlt időszakban, a vállalat már nem fejleszti tovább a belső égésű motorral felszerelt pótkocsikat.

Még szükség van fejlesztésekre

Az ötlet nagy hátulütője, hogy a legtöbb elektromos modell nem alkalmas ilyen kiegészítő vontatására, mivel töltőcsatlakozót leginkább elöl vagy oldalt alakítanak ki, de semmiképpen sem úgy, hogy a csatlakozó elviselné a töltés közbeni esetleges 130 km/órás sebességet. A társaság jelenleg a Renault-val és a PSA-csoporttal tárgyal, hogy a vonóhorog és a csatlakozók felszerelése még a gyárban megtörténjen.

Az EP Tender Facebook-oldalán bemutatja az ötlet buszos verzióját is, ahol az energiacella egy, a busz magasságával megegyező pótkocsin gurulna. A vállalat arra számít, hogy 2024-re nyereséges lesz – 60 000 ügyféllel és 4150 bérelt pótkocsival számolnak – írja a europe.autonews.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink