Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Digitális forradalom jöhet a gyáriparban
Az elmúlt húsz év fejlődésének eredményeként számos, korábban kézzel fogható dolog költözött át a digitális térbe, alaposan megváltoztatva a mindennapjainkat. A filmek, könyvek, bankolás után az eddig hagyományosan készülő termékek, mint az autók, vagy orvosi eszközök gyártását is utolérte a digitalizáció.
A digitális fejlődéssel járó, főleg személyre szabhatósági előnyök fokozatosan összeolvadnak a továbbra is fizikai létet megkívánó tárgyakkal. A digitális folyamatokhoz fejlesztett termékek potenciálján túl a digitalizáció beszállítói láncokra gyakorolt hatása is jelentős.
Az idei évben egyértelművé vált. hogy miért is van szükség a fejlődésre. Azok az egyéni védőfelszereléseket, háztartási cikkeket gyártó cégek, amik hagyományos gyártási eljárásokkal dolgoznak, nem tudták tartani a lépést a világjárvány okozta megnőtt kereslettel. Specializáció és állandósult optimalizálás helyett rugalmasságra van szükség a gyártási folyamatok során.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a termékek digitalizált tervezésének, gyártásának és szállításának minősége alapvetően megváltoztatja majd a világot. Az idei év csak a kezdet volt, az iparnak fel kell készülnie az elkerülhetetlenre. Régi nézetek átértékelésére lesz szükség – először a gazdaság helyreállítása, aztán a jövőre való felkészülés érdekében.
Termékek rugalmas, gyors gyártása
A koronavírus járvány arra kényszerítette a vállalatokat, hogy nehézkesen működő beszállítói láncaikat felülvizsgálva fedezzék fel, hogyan tudnának agilisebbek lenni. A PwC kutatása szerint a gyáripari szereplők 80 százaléka számít rá, hogy a koronavírus pénzügyi hatással lesz a cégére, míg az ágazatközi vállalatoknak csupán 48 százaléka mondta ugyanezt. A digitalizáció segített a vezetőknek hatékonyságot, termékminőséget, ismételhetőséget, személyre szabhatóságot javítani, ezzel életben tartva a cégeket. Példa erre az Egyesült Államok egyik legnagyobb digitális gyára, amely sikeresen állt át több tízezer védőeszköz gyártására a járvány kezdete után.
A termékfejlesztési folyamatok minősége egyenesen következik a gyártási képességekből. A számítógépes technológiák csökkentik a költségeket és az átfutási időket, javítják az ismételhetőséget. A digitális gyártás nem közelíthető meg hagyományos szemléletekkel, nyitottnak kell lenni a hozzáállás teljes megváltoztatására.
Az átállás már évekkel ezelőtt megtörtént a szoftveriparban. Azelőtt a fejlesztők lemezeken árulták termékeiket, melyeket aztán világszerte ki kellett szállítani, a vásárlói visszajelzés pedig szegényes volt. Az átállás nemcsak a szoftverfejlesztést változtatta meg, hanem a kereskedelem működését is – nagy mennyiségű fizikai termék szűnik meg. A beszállítói láncnak meg kell felelnie egy olyan rendszernek, amelyben egy terméket előbb eladnak, személyre szabják, majd legyártják. Ez minden tekintetben biztonságot ad a gyártónak, a vevőnek pedig értéktöbbletet. Mindeközben a minőségmenedzsment kezd hasonlítani a bináris kódolásra – ha a végeredmény szempontjából minden körülmény jellemezhető eggyel és nullával, az gyorsítja és rugalmasabbá teszi s folyamatokat.
Vásárlói igények
A fogyasztói magatartás nagyot változott egy év alatt. A járvány kezdete óta többen választanak fenntartható termékeket, jobban odafigyelnek kiadásaikra, a márkahűség nagyrészt megszűnt. Nem a koronavírus az utolsó hatás hasonló eredményekkel, az e-kereskedelem fejlődésével ez még csak a kezdet.
A jövő az egyedi, prémium megoldásoké, teret nyernek a kisebb brandek. Az autóipar digitális gyártással a személyre szabott termékek új szintjét hozza majd el – gazdaságosan, nagy mennyiségben elégíthető ki egy-egy ügyfél egyedi igénye.
A digitális megközelítés lehetővé teszi, hogy a gyártók tartsák a lépést az új, ipart alakító vásárlói preferenciákkal. Ez a képesség gyors, adatalapú döntéseket, költségcsökkenést, korábban nem tapasztalt kontrollt, produktivitást és személyre szabhatóságot eredményez — adta közre az IndustryWeek.