Trend Csak a Volkswagen és a Volvo tesz eleget az európai klímasemlegességért

Csak a Volkswagen és a Volvo tesz eleget az európai klímasemlegességért

autopro.hu/P.B. | 2021.06.17 15:20

Csak a Volkswagen és a Volvo tesz eleget az európai klímasemlegességért

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

Egy friss tanulmány azt vizsgálta, hogyan teljesítenek az elektrifikáció terén az európai autógyártók, valamint mennyire tudnak megfelelni az uniós klímavédelmi terveknek. A tendencia egyértelmű, mégsem elég gyors mindenkinél az átállás.

Hirdetés

Várhatóan az idei nyáron az eddigieknél is ambiciózusabb klímavédelmi célokat fogalmaz majd meg: az új autók szén-dioxid-kibocsátásának átlagosan a 2021-es kibocsátási értékeknél ötven százalékkal alacsonyabbnak kell lenniük. A jelenlegi cél 37,5 százalékos csökkenés.

A Volkswagen Csoport jól halad a céloknak való megfelelés felé, a tervek szerint 2030-ra típuspalettájának 55 százaléka elektromos autókból fog állni, míg a Volvo addigra csak elektromos autókat fog forgalmazni.

A többieknek még van lemaradása

A Reuters által idézett tanulmány szerint a Ford nem rendelkezik kellően robusztus tervvel ahhoz, hogy megfeleljen a céloknak, hiába tervezi az amerikai óriás, hogy 2030-ban már csak elektromos autókat fog értékesíteni Európában.

A T&E azt írta, hogy a többiek, mint például a Daimler, a BMW, a Jaguar Land Rover vagy éppen a Toyota rosszul állnak a tisztán elektromos autók eladásait illetően. Hozzá kell tenni azonban, hogy ezek a gyártók – főleg a Toyota – a hibridekre, sőt, az üzemanyagcellás technológiára koncentrálnak.

Még keményebb célok?

A tanulmány szerzői szerint a jelenleginél is keményebbnek kell lennie az Európai Uniónak. A T&E szerint az lenne a jó, ha 2025-ig 35, 2027-re 50, 2030-ra pedig már 70 százalékkal kellene csökkenteni az új autók károsanyag-kibocsátását az Európai Unióban.

A szigorításra a tanulmány szerint azért van szükség, hogy az autógyártók komolyabb elektrifikációs stratégiákat dolgozzanak ki.

Kiemelt Partnereink