Trend Bemutatta következő generációs önvezető rendszerét a Xpeng

Bemutatta következő generációs önvezető rendszerét a Xpeng

autopro.hu/V.M. | 2020.11.27 13:21

Bemutatta következő generációs önvezető rendszerét a Xpeng

Fotó: Xpeng Motors

A 2014-ben alapított Xpeng Motors kínai elektromosautó-gyártó nemrég a Guangzhou Autókiállításon mutatta be következő generációs autonóm vezetői rendszerét, ami a lehetséges szituációk széles választékával képes megbirkózni, miközben 5G segítségével tűpontos helymeghatározást tesz lehetővé.

Hirdetés

Az új architektúrának, kamerák, lidar szenzorok, milliméteres hullámhosszú radarok, ultrahangos érzékelők és egy nagypontosságú helymeghatározó rendszer egyaránt a részét képzik. Az összesen 32 érzékelőből álló rendszer a szenzorok puszta számából fakadóan megfelelő ellenállósággal rendelkezik az esetleges meghibásodásokkal szemben.

A rendszer szoftveres része teljes egészében házon belüli fejlesztés eredménye. Az új pozícionálási sémával, illetve a nagyfelbontású térképekkel a helymeghatározás centiméteres pontossággal történhet városokban és azokon kívül is. Az 5G-kompatibilis rendszerrel a késedelem milliszekundumokban mérhető, tűpontossá téve a pozícionálást, ami a tesztelt szituációk 97,5 százalékában működő képes, beleértve a magas épületek között vagy a mélygarázsban navigálást is.

A lidar szenzoroknak köszönhetően a rendszer a korábbinál sokkal nagyobb felbontású képet alkothat a környezetében lévő objektumokról. A lidar, a mástípusú érzékelőkkel együtt akár rossz fényviszonyok között is közel tökéletes képalkotást tesz lehetővé a Xpeng közleménye szerint.

A számítási kapacitást harmincról kettőszáz TOPS-ra (Tera operations per second) növelték, lehetővé téve tízbillió helyett már több százbillió számítás elvégzését másodpercenként. A számítógépes részegység elégséges számítási kapacitástartalékkal rendelkezik fejlettebb önvezetési funkciók későbbi adaptációjához.

A parkolók sem jelentenek akadályt

A kínai autógyártó állítása szerint az új rendszere az elképzelhető vezetési szituációk széles skáláját képes kezelni, ritkán téve szükségessé a beavatkozást. A rendszer városi forgalmi dugóban, autópályán, parkolókban, díjszedő kapuknál, alagutakban és éjszaka is képes elirányítani a járművet – derül ki a Green Car Congress cikkéből. A vállalat ugyanakkor azt már nem közölte, hogy a nemzetközi besorolás szerint milyen szintű önvezetésre képes a fejlesztése.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink