Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektromos autózás jövőjét teszteli a Fiat és az Engie
Elsőként Nissan Leafekkel, Németországban tesztelték a V2G technológiát, az a projekt sikerrel zárult. A Fiat Chrysler még 2019-ben állapodott meg az Engie nevű vállalattal egy ilyen teszt elindításában, ez most kezdődhet meg Torinóban, de a projekt oroszlánrésze 2021-ben indulhat be, akár 700 autó részvételével.
A vehicle-to-grid (V2G), azaz „járműből a hálózatba” technológia lehetővé teszi, hogy a villanyhajtású járművek akkumulátoraiban tárolt energiát szükség esetén visszatáplálják az elektromos hálózatba. Az autopro.hu is beszámolt egy németországi tesztről, melyben Nissan Leafek vettek részt. Az a teszt sikeresnek bizonyult, hiszen a résztvevők szerint a V2G technológia a jövőben komoly szerephez juthat a megújulóenergia-termelés szabályozásában, illetve az áramdíjak csökkentéséhez is hozzájárulhat majd.
Az FCA és az Engie közös projektjének az első fázisa kezdődött meg Torinóban, ami abból áll, hogy egy 3000 négyzetméteres területen 64 kétirányú töltőállomást telepítenek, melyek kapacitása egyenként 50 kilowatt lesz. A töltőket és a rendszert az Engie telepíti és dizájnolja, kiépítése idén júliusra fejeződhet be – írja az electrive.com
Az elektromos autók töltési tulajdonságait is tesztelik majd
A területen a V2G technológia mellett az autók töltését is tesztelni és vizsgálni fogják. A tervek szerint 2021 nyarára az infrastruktúrát bővíteni fogják, addigra már 700 autót tesztelhetnek. A FCA szerint mire a teljes rendszer kiépül, ez lesz a világ legnagyobb „V2G-erőműve”.
Az elektromos autókat átlagosan 80-90 százalékban nem használják ki egy nap. Ebben az időszakban az autók a megmaradt energiát visszatáplálhatják az elektromos hálózatba, amiért a tulajdonosok pénzt vagy ingyenes töltési lehetőséget kaphatnak – mondta a tervről Roberto Di Stefano, az EMEA elektromobilitásért felelős vezetője.