Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektrolit fűtése hozhat áttörést a szilárdtest akkuk fejlesztésében
Az amerikai Ampcera egy belső fűtőrendszerrel ellátott szilárdtestű akkumulátor-architektúrát fejlesztett ki, ami a jobb vezetőképesség által lehetővé teszi a szilárdtest akkumulátorok gyorsabb töltését.
Az autóipari szilárdtestű telepekhez elektrolittechnológiákat fejlesztő vállalat új megoldásával közvetlenül a szeparátor szerepét betöltő szilárd elektrolitot melegítik. A fejlesztéssel javítható az akkumulátorok hideg időben nyújtott teljesítménye, lehetővé válik a töltési sebesség drasztikus növelése, egyúttal lassítható a telep kisülése.
A vállalat állítása szerint, megoldásával a szilárd elektrolit vezetőképessége tízszeresére növelhető, mindemellett az elektrolit és az elektródok közti ellenállás szignifikánsan csökkenthető.
A jobb vezetőképesség és a kisebb ellenállás lehetővé teszi, hogy a szilárdtestű akkumulátorokat mindössze néhány perc alatt feltöltsék.
Bevonják az autógyártókat
Következő lépésként az Ampcera a technológia akkumulátorcellákba integrálásán, majd további, házon belüli és autóipari OEM-ek általi tesztelésén fog dolgozni.
A cég előrejelzése szerint, elektrolitjaival és egyéb technológiáival 2025-re lehetségesé válik olyan szilárdtest akkumulátorok készítése, amiket tíz percnél rövidebb idő alatt lehet feltölteni, energiasűrűségük pedig eléri a 450 wattóra/kilogrammot – írja a Green Car Congress.