Trend Az elektrolit fűtése hozhat áttörést a szilárdtest akkuk fejlesztésében

Az elektrolit fűtése hozhat áttörést a szilárdtest akkuk fejlesztésében

autopro.hu/V.M. | 2021.04.15 15:22

Az elektrolit fűtése hozhat áttörést a szilárdtest akkuk fejlesztésében

Fotó: Daimler Global Media Site

Az amerikai Ampcera egy belső fűtőrendszerrel ellátott szilárdtestű akkumulátor-architektúrát fejlesztett ki, ami a jobb vezetőképesség által lehetővé teszi a szilárdtest akkumulátorok gyorsabb töltését.

Hirdetés

Az autóipari szilárdtestű telepekhez elektrolittechnológiákat fejlesztő vállalat új megoldásával közvetlenül a szeparátor szerepét betöltő szilárd elektrolitot melegítik. A fejlesztéssel javítható az akkumulátorok hideg időben nyújtott teljesítménye, lehetővé válik a töltési sebesség drasztikus növelése, egyúttal lassítható a telep kisülése.

A vállalat állítása szerint, megoldásával a szilárd elektrolit vezetőképessége tízszeresére növelhető, mindemellett az elektrolit és az elektródok közti ellenállás szignifikánsan csökkenthető.

A jobb vezetőképesség és a kisebb ellenállás lehetővé teszi, hogy a szilárdtestű akkumulátorokat mindössze néhány perc alatt feltöltsék.

Bevonják az autógyártókat

Következő lépésként az Ampcera a technológia akkumulátorcellákba integrálásán, majd további, házon belüli és autóipari OEM-ek általi tesztelésén fog dolgozni.

A cég előrejelzése szerint, elektrolitjaival és egyéb technológiáival 2025-re lehetségesé válik olyan szilárdtest akkumulátorok készítése, amiket tíz percnél rövidebb idő alatt lehet feltölteni, energiasűrűségük pedig eléri a 450 wattóra/kilogrammot – írja a Green Car Congress.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink