Trend A Porsche az első vevője a Varta e-sportautóknak fejlesztett celláinak

A Porsche az első vevője a Varta e-sportautóknak fejlesztett celláinak

autopro.hu/Sz.N. | 2021.06.24 04:18

A Porsche az első vevője a Varta e-sportautóknak fejlesztett celláinak

Fotó: Youtube/VARTA AG

A Varta megerősítette a hírt, miszert a Porsche lett a vállalat legújabb V4Drive akkumulátorcelláinak első megrendelője. Az újdonságot áprilisban mutatták be, melyet kifejezetten sport- és nagy teljesítményű elektromos autókhoz álmodtak meg. Az új megállapodás értelmében lehet, hogy a jövőben Varta akkumulátorok táplálják majd a Porsche Taycan és elektromos 911 modelljeit.

Hirdetés

A Handelsblatt forrásai szerint a Varta megerősítette a korábban felröppent hírt, mely szerint a vállalat autóipari megrendelőt talált a Porsche személyében. Mindez senkit nem ért váratlanul. Az új akkumulátorcellák két hónappal ezelőtti bemutatásakor a Varta már bejelentette, hogy újdonságát kifejezetten prémium és sportautókhoz találták ki.

A Porsche számára mindez lehetővé teszi akár a Taycan és a 911 elektrifikációját, és egyben túlmutat a Cellforce elnevezésű közös vállalkozáson, melyet a gyártó a Customcells-szel közösen hoz létre. A közös vállalat célja, hogy olyan nagy teljesítményű akkumulátorokat gyártsanak nem szériamodellek, hanem a motorsport számára, melyekhez szilícium anódokat használnak. A Tübingenbe tervezett gyártóegység 100 kilowattórás kapacitással fog rendelkezni, mely nagyjából évi ezer autóakkumulátor gyártásának felel meg.

A Porsche szériamodelljeinek, mint a Taycan vagy a hamarosan tisztán elektromos változatban is elérhető Macan, a gyártó többnyire olyan külső beszállítóktól szerez be akkumulátorcellákat, mint például az LG Energy Solution. Az autógyárhoz közeli Dräxlmaier pedig csomagba szerelik azokat, hogy aztán beszerelhetők legyenek a Porsche modellekbe.

Sportkocsikra hangolva

A Porsche Vartával kötött szerződésének pontos keretei még nem ismertek, az akkumulátorcellák 911-be vagy az új Taycanba való beépítése, csupán az iparági szakértők erőteljes megérzése. A Varta elmondása szerint a cella minden tulajdonságában sportkocsiért sír, beleértve a különösen alacsony belső ellenállást, ami azt jelenti, hogy a cella egy töltési folyamat hat perce alatt csak 34 fokig melegszik fel. A Porsche már a kezdetek óta ultagyors töltési megoldást keres és az első olyan autógyártó volt, aki a Taycannal bemutatta a 800 Voltos architektúrát.

Az új üzemanyagcellák használatára azonban még várni kell egy kicsit. A Varta jelenleg csupán még egy tesztvonalon dolgozik a németországi Ellwangenben, a gyártás csak idén év végén veszi kezdetét, de a tömeggyártás megkezdése továbbra is nyitott kérdés.

Gyors és biztos növekedés

Ennek ellenére a vállalat bizakodó azt illetően, hogy képes lesz gyorsan és biztosan növekedni. A Varta CTO-ja, Rainer Hald áprilisban azt mondta, hogy jelentős mennyiségű know-how-t tudnának behozni a „CoinPower” elnevezésű cellákból. Hald elmondása szerint „a tekercselési folyamat és az egyéb gyártási lépések nagyon hasonlóak”. Mivel a teljes gyártási folyamatot egy kezében tartja a Varta, számos gépet és szerszámot házon belül fejlesztenek, így a gyártás szerintük gyorsan felfuttatható – számolt be az electrive.com.

Kiemelt Partnereink