Trend A fekete tárgyakat is azonosíthatja már az Argo AI lidar szenzora

A fekete tárgyakat is azonosíthatja már az Argo AI lidar szenzora

autopro.hu/P.B. | 2021.05.08 12:22

A fekete tárgyakat is azonosíthatja már az Argo AI lidar szenzora

Fotó: Argo AI

A 2016-ban alapított Argo AI eleinte – sok másik autonóm vezetéssel foglalkozó céghez hasonlóan – Velodyne lidarokat használt a termékeiben. Viszont 2022-ben, amikor a Ford autóiban is debütálhat az Argo, már nem a Velodyne szenzorait, hanem saját fejlesztésű megoldásokat fog alkalmazni a vállalat.

Hirdetés

Az Argo AI 2017-ben hozta létre a Princeton Lightwave nevű vállalkozását kifejezetten lidarok és szenzorok fejlesztésére. A Ford a jövőben ennek a vállalatnak a termékeit fogja alkalmazni az autonóm járműveiben a Velodyne helyett, mely vállalattal idáig együttműködött. A váltásról korábban az autopro.hu is beszámolt – a Velodyne-ban való részesedésének eladásából derült ki először, hogy a Ford váltani fog.

A váltás legfőbb oka a Velodyne lidarjainak hatékonysága volt. A cég legjobb szenzora, a Velodyne Alpha Prime lidar maximális hatótávolsága 220 méter tíz százalékos fényvisszaveréssel vagy 150 méter öt százalékos reflektivitással. Ahogyan a Forbes is megállapítja, ez az autópályás közlekedéshez nem elegendő.

A Velodyne azért kényszerült ilyen hatásfokú lidar gyártására, mert olyan lézert használt a termékhez, ami maximális teljesítménnyel már károsíthatja az emberi szemet, ezért korlátozni kellett azt.

Hatékonyabb az Argo

Az Argo AI hardverfejlesztési részlegének vezetője, Zach Little arról beszélt, hogy az új lidar hatótávolsága 400 méter lesz, tíz százalékos fényvisszaveréssel, és 250 méter 3,5 százalékos reflektivitással.

Az iparág legtöbb szereplője egyébként tíz százalékos fényvisszaverésért vállal garanciát, mert a szenzorok legnagyobb kihívását a fekete színű tárgyak, járművek jelentik – ezeket ugyanis nehezebben észlelik a lézeres szenzorok.

Amit viszont nagyon fontosnak tart az Argo AI ezzel kapcsolatban, hogy a járműgyártók által használt fekete festékeket a lidarok 50 méteren belül 0,3 százalékos fényvisszaverődéssel érzékeli, ez pedig az egész iparágban a legjobb érték.

Ettől jó az Argo AI

A vállalat legnagyobb újítása a többi lidarhoz képest az, hogy egy Geiger módszerű lavina fotódiódával érzékelik a távoli tárgyakon a fotonokat. A legtöbb lidar ehhez fotoszenzort használ, ami zajosabb képet eredményez a gyengébben visszaverődő fény esetében – tehát a sötét vagy távoli tárgyaknál.

A Geiger módszerű lavina fotódiódával nem analóg, hanem digitális jeleket hoznak létre, ami kizárja az interferencia lehetőségét.

A módszer rosszabb maximális felbontást eredményez, mint például a Luminar megoldása, ugyanakkor az Argo szenzorai a teljes látómezőben hozzák ezt az értéket, míg az egyéb lidarok csak kisebb felületen képesek a nagyon jó képminőség elérésére, de a nagyobb látószögben már nem olyan éles a kép. Ez például a kisebb útmenti tárgyak észlelésében jelent előnyt az Argo számára.

A másik előnye az Argo megoldásának, hogy rossz időjárási körülmények között is ugyanúgy teljesít, mint tiszta időben – ez nem mondható el minden kameráról.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink