Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Bollinger szabadalmaztatná új akkumulátorát
A Bollinger Motors úgy véli, hogy az új elektromos járműveihez kifejlesztett akkumulátor-csomagjának terveit érdemes lenne törvényileg levédetnie. A vállalat a napokban jelentette be, hogy szabadalmat nyújtott be az akkumulátor tervéhez, és a szabadalom „mechanikai, elektromos és rendszerfejlesztési újításokat tartalmaz" - közölte a társaság.
Ezek teszik egyedivé az akkumulátort:
Robert Bollinger vezérigazgató nyilatkozatában elmondta, hogy a vállalat mérnöki csapata „nagy szilárdságú szerkezeti tulajdonságokkal, egyedülálló hűtési funkciókkal és korszerű szoftverekkel rendelkező akkumulátort hozott létre". Ezeknek a szerkezeti tulajdonságoknak része egy központi I-merevítő, amelyet akkumulátor modulok vesznek körül, és olyan hűtőfolyadékkal töltött csatornákkal rendelkezik, amelyek az akkumulátoron keresztül szivattyúzhatók, hogy hőt vonjanak ki a modulokból.
A Bollinger akkumulátora 35 kilowattórás „huzalokból" áll, amelyek konfigurálhatók a méretükben és az energiakapacitásukban is eltérő csomagok készítéséhez. A legkisebb akku nyilvánvalóan 35 kilowattórás lenne, a vállalat elmondása szerint „70, 105, 140, 175 kilowattórás és nagyobb" méretek mind lehetségesek, melyek bármelyike 350 és 700 voltos konfigurációkra is alkalmas lesz. A Bollinger vezérigazgatója elmondta, hogy a huzalok „lényegében magukban is akkumulátorok, melyek egymástól függetlenül is működhetnek, amennyiben valamelyik leállna”.
A Bollinger házon belüli akkumulátor-kezelő rendszerét (BMS) úgy tervezték, hogy a 35 kilowattórás huzalokat bármilyen mennyiségben kezelni tudja, ami azt jelenti, hogy egyetlen BMS-t lehet majd mindig használni, függetlenül attól, hogy a jövőbeli Bollingerek akkumulátorai milyen méretűek és feszültségűek lesznek.
Bollinger hozzátette, hogy a fenti három ok az, amely miatt az akkumulátoruk kellőképp egyedülálló ahhoz, hogy szabadalmaztatható legyen. A Bollinger Motors 2020. október 12-én nyújtotta be ideiglenes szabadalmi kérelmét a 17 / 068260 számú akkumulátorra.
Nem az első szabadalmaztatás a Bollingernél
A tavalyi év végén a Bollinger szabadalmi oltalmat nyújtott be összkerék-meghajtású, hármas osztályú elektromos járműveihez. Ezen újítások között szerepelt a fő alkatrészek és alrendszerek egyedi elrendezése, az EV néhány alkatrésze és a szoftveres járművezérlők szimmetrikus elrendezése is. A Bollinger szabadalmat nyújtott be a modelljeihez fejlesztett különleges rakodótérre is, ami lehetővé teszi számukra, hogy közel öt méter hosszú tárgyakat is szállítsanak.
A vállalat első járműveinek, a B1 SUV-nek és a B2 kisteherautónak az ára 125 ezer dollárnál kezdődik, és az első szállításokat 2021 elejére tervezik. A Bollinger szerint jövő évtől kezdve építik majd az elektromos járművek akkumulátorait, és a kereskedelemben elérhetővé teszik azokat önálló felhasználásra is – írta a Forbes.