Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vettel, Hamilton vagy Alonso? Szurkoljunk inkább robotoknak!
A Formula-E elektromos autóverseny 2014-es startolása után újabb innovációs mérföldkőhöz érkezett a motorsport (és az autóipar): hamarosan indul a vezető nélküli autók száguldó cirkusza.
Hamarosan autonóm betétfutamot kaphat a Formula-E, a mesterséges intelligenciára alapuló Roborace ugyanis épp a motorsportok központi figuráit hagyná ki a műsorból: a versenyzőket. A technológia fejlettségének pillanatnyi szintjébe bepillantást engedő verseny akár már a 2016-17-es elektromos szezon alatt bemutatkozhat.
A napokban segítséget kaptunk, hogy mégis miképp kell elképzelni egy pilótafülke nélküli versenyautót. A The Engineer értesülései szerint a sci-fi filmek hőseinek autóját is megrajzoló Daniel Simon kapott az alkalmon, és az eddigiektől merőben eltérő autót tervezett, hogy megmutassa, egy robotautó esetén is lehet ötvözni az esztétikumot és a teljesítményt. Mivel a leszorítóerőt maga a karosszéria generálja, az aerodinamikai mérnökök több felesleges, a hagyományos versenyautóknál megszokott részt elhagytak.
Bár az új versenysorozat részletei teljesen még nem ismertek, a leendő betétfutamokon tíz csapat két-két autója versenyezne. A csapatok járművei kinézetre valószínűleg azonosak lesznek, az eltérés a gépek lelkét adó szoftvereknél lesz keresendő. Az autók akár 300 kilométeres óránkénti sebességgel is róhatják majd az egy órás verseny köreit, így elnyerhetik a leggyorsabb sofőr nélküli járművek címét.
Egyelőre nem tudni, hogy az algoritmusok versengése milyen fogadtatásban részesül, az azonban biztos, hogy az autóipar újabb tapasztalatokhoz juthat majd a humán erőforrást nélkülöző mobilitás terén, és a Formula 1-hez hasonlóan egyes technológiai megoldások az élvonalból lassan átszivárognak a szériagyártású személykocsikba.